واشنگتن: تحویل اس-300 به ایران، تاثیری بر اتحاد 1+5 در مذاکرات اتمی ندارد

کدخبر: ۱۱۵۲۶۵
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که تصمیم روسیه برای تحویل سامانه دفاع موشکی اس-300 به ایران احتمالا بر اتحاد قدرت‌های جهانی در مذاکرات هسته‌ای با تهران تاثیری نخواهد داشت.
واشنگتن: تحویل اس-300 به ایران، تاثیری بر اتحاد 1+5 در مذاکرات اتمی ندارد

ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود در واکنش به تصمیم روسیه برای تحویل سامانه دفاع موشکی اس-300 به ایران گفت: جان کری، وزیر امور خارجه نگرانی خود از تصمیم روسیه برای لغو ممنوعیت فروش اس-300 به ایران را در تماس با لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه ابراز داشته است.

وی در عین حال افزود: تصمیم روسیه برای لغو این ممنوعیت احتمالا بر اتحاد قدرت‌های جهانی در مذاکرات با ایران تاثیری نگذارد.

وزیر امور خارجه روسیه پیش‌تر در بیانیه‌ای درباره لغو ممنوعیت تحویل سامانه دفاع موشکی اس-300 به ایران اظهار نظر کرد و گفت که تحریم‌ داوطلبانه علیه تحویل سامانه دفاع موشکی اس-300 به ایران دیگر ضرورتی ندارد.

وی همچنین گفت: کشورهای گروه 1+5 اعلام کردند که در مذاکرات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران پیشرفت صورت گرفته است. تحریم داوطلبانه تحویل سامانه اس-300 به ایران دیگر ضروری نیست.

لاوروف در ادامه افزود: سامانه اس‌300 برای اسرائیل و دیگر کشورهای منطقه تهدیدی به شمار نمی‌رود. این سامانه یک سیستم دفاع موشکی است که ماهیت کاملا دفاعی دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید