کشف ذخیره 60 هزار تنی عناصر نادر خاکی

کدخبر: ۱۱۶۸۰۴
مجری طرح عناصر نادر خاکی ایمیدرو گفت: با اقدامات صورت گرفته در سال 93، یک محدوده معدنی حاوی عناصر نادر خاکی با 60 هزار تن ذخیره محتوی شامل شامل سریم، لانتانیم، نئودینیم و ایتریم، در ناحیه آنومالی پنج استان یزد کشف شد.

به گزارش اقتصادنیوز، ملاطاهری با بیان این مطلب اظهار کرد: ارزیابی ذخایر و برداشت نمونه از منابع عناصر نادر خاکی در مناطق میشدوان، چاه گز، آنومالی شمالی گزستان و شیطور در کنار مطالعات فرآوری در دستور کار طرح عناصر نادر خاکی قرار گرفت و در این راستا، مقرر شد ایمیدرو همه مراحل اکتشاف تا استحصال عناصر نادر خاکی را در این مناطق انجام دهد.

او افزود: این فرآیند با رویکرد صنعتی‌سازی استحصال عناصر نادر خاکی و با مشارکت متخصصان داخلی و خارجی با موفقیت در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در حال انجام است.

مجری طرح عناصر نادر خاکی ایمیدرو بیان کرد: علاوه بر تداوم اکتشافات فعلی در معادن حوزه ایران مرکزی، اکتشاف عناصر نادر خاکی در مناطق گل‌گهر و جلال‌آباد در استان کرمان و نیز ناحیه سنگان در خراسان رضوی برای سال 94 برنامه‌ریزی شده است.

بنا بر گزارش ایمیدرو، عناصر نادر خاکی (REE) در صنایع هایتک (پیشرفته) نظیر الکترونیک و مخابرات، خودروسازی، کاتالیست‌ها، آهنرباهای دائمی، آلیاژهای متالورژی، فسفر سانس و رنگدانه، شیشه و سرامیک، هوا و فضا و غیره کاربرد دارد و ارزش برخی از این عناصر به حدود هفت هزار دلار می‌رسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید