پیش‌بینی تولید 37 میلیون تنی گندم در فرانسه

کدخبر: ۱۲۱۶۲۶
وزارت کشاورزی فرانسه اعلام کرده است که میزان تولید گندم این کشور طی سال جاری زراعی به یکی از بالاترین سطوح خود در سال‌های گذشته خواهد رسید. همچنین بر اساس این پیش‌بینی میزان تولید گندم «دوروم» نیز افزایش خواهد یافت.
پیش‌بینی تولید 37 میلیون تنی گندم در فرانسه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اگری‌مانی، وزارت کشاورزی فرانسه اعلام کرده است که میزان تولید گندم این کشور طی سال جاری زراعی به یکی از بالاترین سطوح خود در سالهای گذشته خواهد رسید. همچنین بر اساس این پیش‌بینی میزان تولید گندم «دوروم» نیز افزایش خواهد یافت.

وزارت کشاورزی فرانسه در اولین پیش‌بینی خود در سال جاری زراعی در مورد برداشت گندم این کشور اعلام کرده است: سطح تولید گندم فرانسه با افزایش 400 هزار تنی نسبت به سال گذشته به سطح 37.87 میلیون تن خواهد رسید. این سطح از تولید در اوایل دهه 90 میلادی در فرانسه ثبت شده است.

البته رقم پیش‌بینی شده در این گزارش در مقایسه با دیگر پیش‌بینی‌های انجام شده کمتر است. به عنوان مثال در گزارش گروه صنعتی کوکرال پیش‌بینی برداشت 38.29 میلیون تنی شده است. همچنین اف سی استون نیز هفته گذشته اعلام کرد انتظار تولید 37.95 میلیون تنی گندم در فرانسه را دارد.

تاثیرات افزایش دما و کاهش بارندگی که در هفته‌های اخیر منجر به کاهش کیفیت غلات در مزارع فرانسه شده است، در این گزارش لحاظ نشده و احتمالا در گزارش‌های بعدی به آن توجه خواهد شد.

بسیاری از کارشناسان معتقد هستند از آنروی که بخش اعظمی از گندم کاشته در فرانسه زمستانه است، تاثیرات آب‌وهوای گرم و خشک هفته‌های گذشته در ادامه و با گذشت زمان بیشتر مشخص خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی