صندوق بین‌المللی پول معرفی کرد

هند، افق امیدبخش اقتصاد رو به کندی جهان

کدخبر: ۱۳۱۰۰۰
صندوق بین‌المللی پول (IMF) در شرایط کنونی که بی‌ثباتی در اقتصاد جهان رو به افزایش است، هند را نقطه درخشان اقتصاد جهان نامید.
هند، افق امیدبخش اقتصاد رو به کندی جهان

به‌گزارش اقتصادنیوز، صندوق بین‌المللی پول در تازه‌ترین گزارش خود از دورنما و سیاست‌گذاری جهان موسوم به «گزارش چشم‌انداز توسعه و ریسک» به این نکته اشاره کرد که هند از اصلاحات اخیر در سیاست‌گذاری، افزایش سرمایه‌گذاری و کاهش قیمت نفت و مواد خام اولیه سود خواهد برد.

به‌گزارش خبرگزاری آرتی‌تی، IMF اعلام کرد: تقاضای داخلی بالا در هند، همچنین یکی از عوامل موثر و مثبت برای رشد اقتصادی این کشور در سال 2016 خواهد بود.

در این گزارش، به سه عامل گذار مهم که بر چشم‌انداز جهانی اقتصاد تاثیر می‌گذارند، اشاره شده که این سه عامل شامل: تغییر سیاست‌های پولی فدرال‌رزرو آمریکا و افزایش نرخ بهره، کندی رشد اقتصادی چین و پایان یک دهه چرخه پرقدرت و پررونق قیمت نفت و مواد خام می‌شود.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد اقتصاد جهان در سال آینده 3.6 درصد رشد کند که این رشد مشروط به عواملی مساعدی نظیر ادامه روند قیمت پایین نفت و سیاست‌های حمایتی پولی در اقتصادهای پیشرفته جهان است. همچنین، بنابر پیش‌بینی‌های IMF، اقتصادهای نوظهور در سال 2016 احیا خواهند شد که بخش اعظم این اتفاق منعکس‌کننده عمق کمتر رکود یا بهبود شرایط کشورهایی نظیر برزیل، روسیه و برخی کشورهای آمریکای لاتین و خاورمیانه است که در پریشانی اقتصادی به‌سر می‌برند.

بااین‌حال، IMF هشدار داد افزایش نرخ بهره بانکی ازسوی فدرال‌رزرو، با دامن زدن به جابجایی‌های اختلال‌آور در جریان سرمایه‌ها و قیمت سهام، می‌تواند سبب تلاطم بازارهای مالی جهان شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید