جایگزینی خرید از بازار به جای بورس کالا باعث شد:

رینگ پتروشیمی بورس کالا کم رونق تر از گذشته

کدخبر: ۱۳۲۶۸۸
کاهش جذابیت تولید در صنایع پایین دستی و افت تقاضا در بورس و بازار باعث شد تا حجم معاملات در رینگ پتروشیمی بورس کالا کاهش یافته و شرایط نامطلوبی را شاهد باشیم. به نظر می رسد این وضعیت حداقل تا هفته آینده و پایان یافتن تعطیلات ادامه یابد.
رینگ پتروشیمی بورس کالا کم رونق تر از گذشته

به گزارش اقتصادنیوز، کاهش جذابیت تولید در صنایع پایین دستی و افت تقاضا در بورس و بازار باعث شد تا حجم معاملات در رینگ پتروشیمی بورس کالا کاهش یافته و شرایط نامطلوبی را شاهد باشیم. به نظر می رسد این وضعیت حداقل تا هفته آینده و پایان یافتن تعطیلات ادامه یابد.

در بازار محصولات پتروشیمی شاهد کاهش آرام قیمت ها هستیم تا جایی که روند کاهشی قیمت ها را در بازار داخلی تکمیل کند. با توجه به تعطیلات پیش رو حجم تولید در صنایع پایین دستی به شدت کاهش یافته که جذابیت خرید را نیز به صورت محسوسی تقلیل داده است. نکته مهم آن که اغلب گریدهای پلیمرها با کاهش نرخ همراه شده و به جز پلی استایرن ها ، بازاری نزولی را شاهد هستیم.

همان گونه که در گذشته نیز به آن اشاره شد بازار در بین دو تعطیلی مهم شرایط جذابی نخواهد داشت و ممکن است افت نرخ ها تا هفته آینده نیز ادامه پیدا کند. نوسان قیمت دلار در بازار داخلی ، جهت گیری کاهشی قیمت های جهانی با محوریت سقوط بهای نفت خام و برخی مشکلات حمل و نقل مخصوصاً در نیمه غربی کشور را می توان مهمترین ویژگی های این بازار برشمرد که البته در کنار کاهش حجم تقاضا در بازار داخلی خودنمایی می کند.

در معاملات بورس کالا در روز گذشته شاهد ثبت یک روز بی رونق و بسیار آرام بودیم تا جایی که به جز چند رخداد ساده و چند رقابت محدود ، اتفاقی خاصی به ثبت نرسید و اغلب محصولات وارد مچینگ شد. در روز سه شنبه حجم معاملات پلیمرها به بیش از 21 هزار تن رسید که به نسبت حجم جذابی به شمار نمی آید.

با توجه به کاهش فرآیندهای تولیدی و تجاری در بازار داخلی در کنار انتظار برای اعلام قیمت های پایه در هفته پیش رو ، خریداران تمایل چندانی به خرید از خود نشان نمی‌دادند که باعث شد شرایط کلی در بورس کالا با جذابیت محدودی همراه شود.

 با توجه به کاهش حجم معاملات در بورس کالا برای دومین هفته پیاپی ، به نظر می رسد حجم عرضه از بورس به بازار کاهش یابد که در کنار افت موجودی انبارها ممکن است به بهبود قیمت ها در هفته آینده منجر شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    فوری/ حادثه برای بالگرد رئیسی + گزارش لحظه به لحظه