آمریکا در چه زمینه‌هایی به واردات از چین وابسته‌ است؟/ بدون چین، جشن کریسمسی در کار نیست

کدخبر: ۱۴۵۷۲۹
بدون کالاهای وارداتی از چین، کریسمسی برای آمریکایی‌ها وجود نخواهد داشت؛ دست‌کم چراغ کریسمس یا ربان یا دکوراسیون یا کنسول‌های بازی‌های رایانه‌ای وجود نخواهد شد تا کادوپیچ شده و زیر درخت کریسمس قرار گیرد.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، یکی از دلایل اینکه آمریکا بدون واردکردن کالاهای چینی نمی‌تواند نیازهای شهروندان خود را فراهم کند، جدول ارائه شده توسط موسسه پترسون در خصوص اقتصاد بین‌المللی است.
بنابراین اگر آمریکا مبادلات تجاری خود با چین را تعطیل کند (آن‌طور که تعرفه‌های پیشنهادی دونالد ترامپ، نامزد ریاست‌جمهوری جمهوری‌خواه پیشنهاد کرده) کشور دیگری وجود نخواهد داشت تا نیازهای تزئینی کریسمس، کفش‌های چرمی و... را تامین کند. موسسه پترسون به لپ‌تاپ یا تلفن همراه اشاره‌ای نکرده چرا که کشورهای دیگری وجود دارند که بتوان این اقلام را از آنها وارد کرد. صادرات تلفن همراه آمریکا در سال 2015 ارزشی معادل 10.5 میلیارد دلار داشته است.
بنابراین تعدادی محصول گران و حیاتی وجود دارد که آمریکا عمدتا آنها را از چین وارد می‌کند. شما به چراغ‌هایی برای درخت کریسمس خود نیاز دارید و به نظر نمی‌رسد تمامی این واردات از لحاظ اقتصادی قابل توجیه باشد. 

وقتی به فهرست بزرگترین واردات آمریکا از چین (از لحاظ ارزش دلاری) نگاهی بیدازید کمتر شگفت‌زده می‌شود. آمار منتشر شده توسط دفتر آمار آمریکا که از دسته‌بندی‌های متفاوتی نسبت به «کام‌ترید» سازمان ملل استفاده می‌کند به شرح زیر است.
برخی از با ارزش‌ترین اجزای تلفن‌های همراه، کامپیوترها و دیگر وسایل الکترونیک وارداتی از چین در واقع در چین تولید نمی‌شوند. مواد خام از سراسر دنیا می‌آیند، در حالی که اجزای کلیدی در ژاپن، آمریکا، تایوان و دیگر مناطق ساخته می‌شود. تجارت یک مسئله پیچیده است و این طور نیست که صادرات همواره خوب و واردات همیشه بد باشد.
بر اساس آمار سازمان ملل، در سال 2015، آمریکا 502.6 میلیارد دلار واردات از چین و 116.2 میلیارد دلار صادرات به این کشور داشته است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید