معاون مرکز آمار ایران پاسخ داد

چرا سرشماری در شمال شهر سخت‌تر است؟

کدخبر: ۱۴۵۸۶۰
معاون مرکز آمار ایران با اشاره به اینکه سرشماری نفوس و مسکن سال 95 به صورت الکترونیکی انجام می شود گفت: سخت ترین نقطه جمع آوری اطلاعات برای انجام این سرشماری در پایتخت شمال شهر است.
چرا سرشماری در شمال شهر سخت‌تر است؟

علیرضا زاهدی روز دوشنبه در سومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران افزود: در شمال پایتخت به دلایل مختلف از جمله ضرورت هماهنگی با مدیر ساختمان، حضور نداشتن مدیر ساختمان، شاغل بودن زن و مرد و حضور نداشتن در ساعات آمارگیری، سرشماری با سختی بیشتری همراه است.

وی گفت: سرشماری در مرحله نخست از سه تا 24 مهر ماه سال جاری به صورت اینترنتی و از 25 مهر ماه به صورت حضوری انجام می شود.

زاهدی افزود: در مرحله حضوری کد آماری خانوارهایی که به صورت اینترنتی اقدام به پر کردن پرسشنامه کرده اند دریافت و ثبت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ضریب نفوذ اینترنت در استان تهران 60 درصد است خاطرنشان کرد: متوسط تکمیل پرسشنامه اینترنتی 40 درصد هدفگذاری شده است.

معاون مرکز آمار ایران با بیان اینکه مأموران آمارگیر به صورت داوطلبانه جذب خواهند شد گفت: هر مأمور نسبت به جمع آوری اطلاعات یکهزار و 200 خانوار در طول مدت 30 روز اقدام می کند.

زاهدی با اشاره به اینکه کشورهای مختلفی از جمله کره جنوبی، کانادا و استرالیا سرشماری خود را هر پنج سال یکبار انجام می دهند افزود: در کانادا میزان پاسخ به پرسشنامه سرشماری از 18 درصد در سال 2005 به 54 درصد در سال 2010 رسیده است، در کره جنوبی نیز این عدد از 9 درصد در سال 2005 به 47 درصد در سال 2010 رسیده است.

وی با تأکید به اهمیت و نقش اطلاع رسانی در تسریع روند انجام سرشماری تصریح کرد: تنها 40 درصد از خانواده ها پیش از مراجعه مأموران آمارگیر به درب منازل از سرشماری آگاه می شوند.

سومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران روز دوشنبه به ریاست استاندار و با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.

ارائه برنامه ها و اقدامات اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95، بررسی مصوبات کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی و گزارش اقدامات انجام شده درخصوص واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی محور سومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران در سال 95 بود.

منبع: ایرنا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید