با حکم ظریف صورت گرفت

تغییر در 2 پست کلیدی وزارت خارجه/ جابری‌انصاری به معاونت عربی و آفریقا رفت

کدخبر: ۱۴۶۲۶۸
وزیر امور خارجه ایران در حکمی حسین جابری‌انصاری را به عنوان معاون جدید عربی و آفریقای وزارت امور خارجه و بهرام قاسمی را به‌عنوان سخنگو و رئیس جدید مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه منصوب کرد.
تغییر در 2 پست کلیدی وزارت خارجه/ جابری‌انصاری به معاونت عربی و آفریقا رفت

به گزارش اقتصادنیوز، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه طی حکمی حسین جابری‌انصاری را به عنوان معاون جدید عربی و آفریقای وزارت امور خارجه منصوب کرد.

جابری انصاری پیش از این مسئولیت‌های مدیر گروه مطالعات خاورمیانه و خلیج فارس، مشاور معاونت عربی و آفریقا، مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لیبی و سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه را بر عهده داشته است.

ظریف همچنین طی حکمی بهرام قاسمی را به‌عنوان دهمین سخنگوی وزارت خارجه و رئیس جدید مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای این وزارتخانه و جایگزین حسین جابر‌ی‌انصاری منصوب کرد.

بهرام قاسمی پیش از این مسئولیت‌های سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایرلند، ایتالیا و اسپانیا، رئیس اداره دوم سیاسی، رئیس اداره اول مشترک المنافع، مدیرکل غرب اروپا وزارت امور خارجه و معاونت پژوهش‌های بین‌المللی مرکز تحقیقات استراتژیک را بر عهده داشته است.

وزیر امور خارجه همچنین طی حکم دیگری، حسین امیرعبداللهیان معاون سابق عربی و آفریقا وزارت امور خارجه را به عنوان مشاور وزیر منصوب کرد.

گفته می‌شود تغییر در معاونت عربی و آفریقای وزارت خارجه بر اساس سیاست‌های جدید دولت برای تنش‌زدایی هرچه بیشتر در روابط با کشورهای عربی صورت گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید