از ابتدای امسال تاکنون چقدر کالای چینی وارد کردیم؟/قطعات خودرو در صدر کالاهای وارداتی از چین

کدخبر: ۱۴۷۳۱۶
کشور چین یکی از شرکای عمده تجاری ایران است که در ماه‌های آغازین امسال بیشتر از هر کالایی قطعات برای تولید اتومبیل به ایران صادر کرده است. اما ارزش مجموع صادرات این کشور به ایران تا به حال چقدر بوده است؟
از ابتدای امسال تاکنون چقدر کالای چینی وارد کردیم؟/قطعات خودرو در صدر کالاهای وارداتی از چین

به گزارش اقتصادنیوز، ایران در روز 13 تیرماه سال 95 معادل 41 میلیون و 355 هزار دلار کالا از چین وارد کرده است. چین طی سال‌های اخیر اولین مبدأ واردات ایران بوده و همچنان معمولا در صدر فهرست کالاهای عمده واردات روزانه ایران قرار دارد. آمارهای رسمی گمرک ایران نشان می‌دهد ارزش مجموع کالاهای صادرشده از چین به ایران از این کشور از ابتدای امسال تا 13 تیرماه سال جاری معادل دو میلیارد و 389 میلیون و 68 هزار دلار است.

اقلام عمده وارداتی ایران از چین عبارتند از: «قطعات منفصله جهت تولید اتومبیل»، «لوله برای جداره‌سازی یا لوله‌گذاری برای استخراج نفت یا گاز»، «دستگاه گیرنده و فرستنده»، «دانه آفتابگردان»، «دستگاه تهویه مطبوع»، «ماشین‌آلات و دستگاه‌ها برای تهیه یا تولید صنعتی غذاها یا نوشابه‌ها» و «ماشین‌آلات و دستگاه‌های به هم فشردن، شکل‌دادن یا قالب‌گیری سوخت‌های معدنی جامد، خمیرهای سرامیکی و سایر محصولات معدنی، ماشین‌های درست کردن قالب‌های ریخته‌گری از ماسه».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید