تثبیت طلا پس از افت دیروز/ هر اونس 1353 دلار

کدخبر: ۱۴۷۷۰۴
پس از افت قیمت طلا در جلسه گذشته، در معاملات اولیه روز سه‌‌شنبه قیمت اونس افزایش یافت. این در حالی است که آمار اشتغال قدرتمند آمریکا چشم‌انداز افزایش نرخ بهره را تقویت کرده است.
تثبیت طلا پس از افت دیروز/ هر اونس 1353 دلار
به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا با اندکی تغییر نسبت به روز گذشته یکهزار و 353 دلار و 60 سنت معامله شد. این در حالی بود که اونس در روز گذشته با افتی 0.8 درصدی بیشترین افت یک‌روزه خود را در دو هفته اخیر تجربه کرده بود.
 
یک روز پس از صعود سهام آمریکا به لطف آمار اشتغال قدرتمند و انتظار برای بسته‌های محرک بیشتر در سراسر دنیا، در معاملات روز سه‌شنبه نیز بازارهای سهام آسیا نیز به بالاترین سطح 2 ماه و نیم خود صعود کردند.

استر جورج رئیس فدرال‌رزرو کانزاس سیتی اعلام کرد نرخ بهره ایالات متحده بسیار پایین است و او از طریق کمیته تنظیم نرخ فدرال برای افزایش نرخ بهره تلاش خواهد کرد.

بازار داغ 13.4 هزار میلیارد دلاری خزانه‌داری آمریکا در روز دوشنبه اندکی سرد شد چرا که سرمایه‌گذاران نسبت به فروش 24 میلیارد دلاری اوراق بهادار سه ساله  توجه چندانی نکردند فروشی که بخشی از عرضه جدید 56 میلیارد دلاری دولت بود که در این هفته به بازار لطمه زده بود.

بر اساس اظهارنظر اغلب تحلیلگران مورد بررسی رویترز، بانک مرکزی اروپا در نشست هفته آینده خود تسهیلات بیشتری را در سیاست‌های خود اعمال نخواهد کرد.

در برآورد اولیه‌ای که روز دوشنبه توسط پیر مسکوویچی، کمیسیونر امور اقتصادی اتحادیه اروپا آشکار شد،‌ پس از رای بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا، کمیسیون اروپایی پیش‌بینی خود را از رشد منطقه یورو و بریتانیا کاهش داد. 

سیتی‌گروپ در یادداشتی اعلام کرد: ترکیبی از دلار ضعیف‌تر و بازگشت تقاضای آسیا موجب حمایت قیمت طلا در نیمه دوم سال خواهد شد.

گزارش صنعتی در روز دوشنبه نشان می‌دهد که شرکت‌های معدنکار طلا 50 تن دیگر به ذخایر خود در سه‌ماهه نخست اضافه کرده‌اند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید