طلا در انتظار سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی/ اونس 1329 دلار

کدخبر: ۱۴۸۲۶۵
در معاملات روز سه‌شنبه طلا با حفظ افت جلسه گذشته به کار خود ادامه داد. این در حالی است که احساس ریسک‌گریزی باعث کاهش انتظارات برای تسهیل سیاست‌های پولی در سراسر جهان شده است.
طلا در انتظار سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی/ اونس 1329 دلار
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، هر اونس طلا با اندکی تغییر نسبت به روز گذشته یکهزار و 329 دلار و 70 سنت معامله شد.
 
در معاملات اولیه روز سه‌شنبه، سهام آسیایی با افت اندکی مواجه شدند؛ این در حالی است که افت قیمت نفت به دلیل رکوردزنی جدید در وال‌استریت محدود گزارش شد.
    
رای بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا منجر شده تا تحلیلگران پیش‌بینی خود را از قیمت طلا در سال جاری افزایش دهند. این تصمیم باعث شده بود تا بازارهای مالی شگفت‌زده شده و اونس به بالاترین سطح 2 سال اخیر خود صعود کند.

دارایی‌ها در SPDR، بزرگترین صندوق معاملاتی طلا با رشدی 0.25 درصدی در روز دوشنبه به 965.22 تن رسید.
    
آمار وزارت خزانه‌داری آمریکا در روز دوشنبه نشان داد، خارجی‌ها اوراق خزانه‌داری آمریکا را برای دومین ماه متوالی در ماه می به فروش رساندند. این در حالی است که سرمایه‌گذاران معتقدند که فدرال‌رزرو نرخ بهره را بیش از یک بار در سال جاری افزایش خواهد داد.
   
مارتین ویل، سیاستگذار بانک مرکزی انگلستان اعلام کرد، بر خلاف همکارانش که معتقدند پس از رای بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا محرک‌های بیشتری نیاز خواهد بود، مشخص نیست که در نشست ماه آینده بانک انگلستان از کاهش نرخ بهره حمایت کند یا خیر. 
   
بانک مرکزی اروپا در ادامه این هفته نشستی را برگزار خواهد کرد تا در مورد کاهش بازده اوراق قرضه دولتی که موجب افزایش فشار روی بانک مرکزی اروپا شده است، مباحثه کند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید