مدیرعامل شرکت ملی نفت خبر داد؛

10 طرح ضربتی برای افزایش تولید گاز

کدخبر: ۴۶۳۱۵۶
اقتصادنیوز: محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت اعلام کرد: حدود 130 میلیون متر مکعب افزایش تولید گاز از میادین نفت مرکزی نیز صورت می‌گیرد که ذیل 10 طرح ضربتی تعریف شده است که وارد مرحله مناقصات شده است.
10 طرح ضربتی برای افزایش تولید گاز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، محسن خجسته‌مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت نفت با نهادهای علمی در جمع خبرنگاران گفت: عملیات فاز 11 میدان گازی پارس جنوبی با شتاب خوبی در حال پیشرفت است و به امید خدا سال آینده این فاز به بهره‌برداری می‌رسد. از سکوی دریایی فاز 12 استفاده می‌کنیم تا زودتر پروژه فاز 11 تکمیل شود.

وی افزود: برنامه خوبی برای افزایش تولید گاز تدوین شده است. فاز 11 پارس جنوبی و نخستین فاز میدان گازی کیش از جمله پروژه‌های شرکت ملی نفت برای افزایش تولید است.

خجسته‌مهر گفت: حدود 130 میلیون متر مکعب افزایش تولید گاز از میادین نفت مرکزی نیز صورت می‌پذیرد که ذیل 10 طرح ضربتی تعریف شده است که وارد مرحله مناقصات شده است. برنامه ما این است که در 8 سال آینده تولید گاز به 1.5 میلیارد متر مکعب در روز برسد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: برای عمده گازهای همراه که به دلیل محدودیت تاسیسات سوزانده می‌شوند پروژه تعریف شده است. ما در دولت سیزدهم به این پروژه‌ها شتاب خواهیم داد. جمع‌آوری گازهای مشعل در میدان پارس جنوبی از دیگر اقدامات ماست که 100 میلیون دلار برای آن تخصیص داده شده و در مرحله برگزاری مناقصه است.

وی درباره آخرین وضعیت صادرات نفت ایران گفت: فروش نفت ایران در وضعیت مطلوبی قرار دارد و نسبت به ماه‌های گذشته فروش بیشتری داشته‌ایم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید