وزیر نفت خبر داد؛

اجرای پروژه بانکی مشترک ایران با دو کشور دیگر / خاتمه بر سلطه دلار

کدخبر: ۵۰۰۲۷۶
اقتصادنیوز: بنابر اعلام وزیر نفت کشورمان، اجرای پروژه همکاری بانکی روسیه، چین و ایران، در آینده‌ای نزدیک به سلطه دلار خاتمه می‌دهد.
اجرای پروژه بانکی مشترک ایران با دو کشور دیگر / خاتمه بر سلطه دلار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اجرای پروژه همکاری بانکی روسیه، چین و ایران، در آینده‌ای نزدیک به سلطه دلار خاتمه می‌دهد و این موارد نشان دهنده ظرفیت‌های ایران و روسیه و تغییر موازنه قدرت است.

آقای جواد اوجی گفت:  ایران و روسیه به‌عنوان دو بازیگر مهم در تأمین نفت و گاز می‌توانند تأمین‌کننده انرژی در جهان باشند. بازی با این دو کشور مهم، تهدیدی برای امنیت جهان و تأمین انرژی خواهد بود.

وزیر نفت گفت: وابستگی اروپا به انرژی بازی نیست که به‌راحتی جبران شود و بازی که آمریکا انجام می‌دهد به سود کشور‌ها نیست، این تجربه در سایر کشور‌ها تکرار شده است.

او می گوید: جمهوری‌اسلامی با ذخایر نفت و گاز رتبه نخست را در جهان دارد. روزانه بیش از یک میلیارد متر مکعب ظرفیت تولید گاز طبیعی و چهار میلیون بشکه در روز ظرفیت تولید نفت خام داریم برنامه‌ای هشت‌ساله برای افزایش تولید نفت و گاز کشور در نظر گرفته‌ایم.

اوجی گفت: از سرمایه‌گذار خارجی در حوزه نفت و گاز استقبال می‌کنیم و با وجود تحریم ایران، آمادگی کامل را برای جذب سرمایه‌گذاران داریم.

او می گوید: با  توافق‌ها و تفاهم‌نامه‌هایی که بعضی از آن‌ها در حوزه انرژی به قرارداد منجر شده است، ظرف یک‌سال‌ونیم آینده و با برنامه‌ریزی که در دستور کار داریم به سقف ۴۰ میلیارد دلار در سال در روابط تجاری ایران و روسیه می رسیم.

امروز  وزیر نفت  با حضور در سفارت روسیه در تهران در جشن روز ملی فدراسیون روسیه شرکت کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید