در سوئیس؛

تظاهرات هزاران نفری بازنشستگان در اعتراض به کاهش قدرت خرید

کدخبر: ۵۹۸۵۹۶
اقتصادنیوز: هزاران نفر روز گذشته - در پایتخت سوئیس ر در پاسخ به فراخوان اتحادیه‌ها و احزاب چپ برای افزایش دستمزدها و حقوق بازنشستگان در آستانه انتخابات پارلمانی تظاهرات کردند.
تظاهرات هزاران نفری بازنشستگان در اعتراض به کاهش قدرت خرید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، رسانه‌های سوئیس گزارش دادند که هزاران نفر روز گذشته -شنبه- در پایتخت این کشور در پاسخ به فراخوان اتحادیه‌ها و احزاب چپ برای افزایش دستمزدها و حقوق بازنشستگان در آستانه انتخابات پارلمانی تظاهرات کردند.

سازمان‌دهندگانی که در چارچوب ائتلاف «تظاهرات برای قدرت خرید» تجمع کرده بودند، گزارش دادند که حدود بیست هزار نفر راهی برن شدند و پیش از رفتن به کاخ فدرال، مقر دولت و پارلمان در خیابان‌های مرکز شهر دست به تظاهرات زدند.

اتحادیه‌ها، حزب سوسیالیست و حزب سبز خواستار تظاهرات برای مطالبه حقوق بیشتر و بازنشستگی بهتر شدند.

عوامل سازمان‌دهنده تظاهرات اعلام کردند: «تظاهرات بزرگ امروز پیام روشنی را ارسال می‌کند مبنی بر اینکه در کشور ثروتمندی مانند سوئیس پول کافی برای همه وجود دارد که بتوانند به‌راحتی زندگی کنند».

این افراد از مقام های سوئیس خواستند تا اقدامات سریعی را برای کاهش اقساط بیمه‌های درمانی انجام دهند که هر ماه صدها یورو می‌شود و در سال‌های اخیر افزایش قابل توجهی داشته‌اند.

فدراسیون اتحادیه‌های کارگری سوئیس که شامل بیست اتحادیه می‌شود، اعلام کرد: «‌میلیون‌ها برای برای نجات بانک‌ها وجود دارد حال باید در این بین شهروندان هزینه‌های خود را کاهش دهند؟ وضعیت نمی‌تواند به این صورت ادامه یابد». 

این تظاهرات در آستانه انتخابات پارلمانی که قرار است ۲۱ اکتبر برگزار شود، صورت گرفته است‌ و موضوع قدرت خرید پس از دو موضوع مهاجرت و اقلیم در شرایطی که قبوض برق به شدت افزایش یافته و انتظار افزایش ۱۸ درصدی آن در سال ۲۰۲۴ می رود، کمپین‌های انتخاباتی را تحت تاثیر قرار داده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید