این اقلام دارویی صادر می‌شود

کدخبر: ۶۰۲۶۰۴
اقتصادنیوز: سرپرست سازمان دامپزشکی کشور گفت: امروزه اکثر اقلام دارویی و تجهیزات حوزه دامپزشکی در داخل کشور تولید می‌شود و زمینه صادرات به کشورهای دیگر فراهم است.
این اقلام دارویی صادر می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ وحید صالحی، سرپرست سازمان دامپزشکی امروز (شنبه) در مراسم روز جهانی دامپزشکی ۱۴ مهرماه و بزرگداشت دامپزشک که در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر تولید واکسن، دارو، تجهیزات مرتبط با دامپزشکی، وضعیت بسیار خوبی در کشور دارد، به‌ ویژه در حوزه دامی درصد بالایی از اقلام مصرفی در داخل کشور تولید می‌شود.

سرپرست سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه خوداتکایی مطلوبی در تولیدات دامی و اقلام دامپزشکی داریم، گفت: با این شرایط به دنیا نشان داده‌ایم که توانایی انتقال دانش فنی برای محصولاتی همچون واکسن و داروهای دامپزشکی را داریم.

وی به لزوم پیوند دانشگاه و سازمان دامپزشکی اشاره کرد و گفت: تجربه نشان داده که هر زمان رابطه خوبی بین دانشگاه و سازمان دامپزشکی وجود داشته باشد، تولیدات ما پیشرفت‌های خوبی دارد و هر زمان بین این دو فاصله افتاده عواقب بدی برای این بخش رقم خورده است.

صالحی بر لزوم برون‌ سپاری وظایف سازمان دامپزشکی تاکید کرد و افزود: بسیاری از موفقیت‌ های فعلی حوزه دامپزشکی کشور مرهون برون‌سپاری و حمایت‌ های بخش خصوصی است.

سرپرست سازمان دامپزشکی کشور درباره اجرای پدافند غیرعامل در سازمان دامپزشکی کشور گفت: برای دستیابی به امنیت غذایی، مدیریت تولید در سازمان دامپزشکی باید با رصد بحران‌ها انجام شود.

وی از لزوم برنامه‌ریزی برای بیماری‌های دامی با علوم و فنون جدید خبر داد و تصریح کرد: در این مسیر بدون آگاهی از فناوری‌ها و دانش روز دنیا و همچنین مدیریت و برنامه‌ریزی نمی‌توان پیشرفت داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید