مشکل کمبود معلم حل شد؟/برنامه دولت برای مشکلات معلمان چه بود؟

کدخبر: ۶۱۱۱۷۲
اقتصادنیوز: رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: برای پیگیری بحث کمبود معلم، وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان اداری و استخدامی به مجلس آمدند و قرار بود کمیسیون آموزش این موضوع را دنبال کند اما هنوز مشکل کمبود معلم حل نشده است.
مشکل کمبود معلم حل شد؟/برنامه دولت برای مشکلات معلمان چه بود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی نوبت عصر امروز ( دوشنبه) مجلس، بیان کرد: برای پیگیری بحث کمبود معلم در کلاس های درس وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان اداری و استخدامی به مجلس آمدند و قرار بود کمیسیون آموزش این موضوع را دنبال کند اما هنوز مشکل کمبود معلم در کلاس های درس حل نشده است. هنوز معلم های خرید خدمت تعیین تکلیف نشده اند.

محمد وحیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این تذکر، بیان کرد: در مجلس به دستور رئیس مجلس جلسه ای غیرعلنی تشکیل شد. کمیسیون آموزش نیز گزارشی در خصوص کمبود نیروی انسانی در شروع سال تحصیلی تهیه کرد و به صحن ارائه کرده است. چندین تصمیم گرفته شد و دولت متعهد شد که آن را اجرایی کند. 

وی در ادامه اظهار کرد: اول اینکه ردیف های وزارت اموزش و پرورش به اندازه و به موقع در طول سال تخصیص پیدا کند تا در شروع سال تحصیلی با مشکل مواجه نشویم. از سوی دیگر مقرر شد سازمان برنامه و بودجه مشکل پرداختی حق التدریسی و پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان را پیگیری کند. 

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، تصریح کرد: توجه به نیروهای خرید خدمات که اکنون بدون حقوق و بیمه کار می کنند و تبدیل وضعیت معلمان مهرآفرین از دیگر مواردی بود که دولت برای حل مشکل کمبود معلم تعهد داد که پیگیری کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید