بذرپاش خبر داد:

آخرین وضعیت خط آهن چابهار- زاهدان

کدخبر: ۶۱۸۴۴۰
اقتصادنیوز: وزیر راه و شهرسازی گفت: خط‌آهن چابهار-زاهدان به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه ریلی ایران سال آینده به اتمام می‌رسد.
آخرین وضعیت خط آهن چابهار- زاهدان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم؛ مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با یادآوری این‌که سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های هدف در پروژه‌های راهسازی است، اظهار کرد: 2100 کیلومتر راه اصلی و بزرگراهی در این استان در دست ساخت است. این میزان راه یعنی عملا استان به یک کارگاه بزرگ راهسازی تبدیل شده است.

وی با یادآوری این‌که 850 کیلومتر از این راه‌های در دولت سیزدهم به تحویل شده است، افزود: در سفر اخیر 96 کیلومتر به ارزش 3000 میلیارد تومان از شبکه بزرگراهی به بهره‌برداری رسید که از این میزان حدود 58 کیلومتر در راستای تکمیل کریدور ساحلی بوده است.

وی بیان کرد: خط‌آهن چابهار-زاهدان بزرگ‌ترین پروژه ریلی ایران است که عملیات حفاری 39 رشته تونل آن به طول 17 کیلومتر به پایان رسیده است. تلاش می‌‌کنیم این پروژه راهبردی ایران که نقش توسعه‌ای بسیار خوبی برای سیستان و بلوچستان دارد و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری است را تا پایان سال آینده به اتمام برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بازدید از بندر شهید بهشتی چابهار یادآور شد:‌ فاز اول این بندر در حوزه زیرساختی به اتمام رسیده است؛ هفته گذشته سازمان بنادر و دریانوردی با بخش خصوصی تفاهمنامه و قرارداد حدود 55 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بنادر را امضا کرد. از این مبلغ، 8100 میلیارد تومان مربوط به بندر چابهار است که عملیات اجرایی پروژه‌ها آغاز شد.

بذرپاش یادآور شد: حدود 40 هزار میلیارد تومان هم پروژه در حوزه تجهیزات بندری، مکانیزه کردن تجهیزات بندر،‌تخلیه و بارگیری و ... در بندر چابهار  یا به بهره‌برداری رسیده یا در شرف اجراست.

وی بیان کرد:  حدود 140 درصد تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در بندر چابهار نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی بیان کرد: دیروز تصمیم بر این گرفته شد که فاز 2 بندر چابهار به میزان 40 هکتار آغاز شود که این پروژه به کنسرسیوم شرکت‌های حمل‌ونقل داخلی واگذار می‌شود. شرکت‌های کشتیرانی و شرکت‌های حمل‌ونقل فاز 2 بندر را در دستور کار قرار خواهند داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید