برنامه جدید دولت برای تولید کاغذ

کدخبر: ۶۲۱۹۸۱
اقتصادنیوز: وزیر ارشاد گفت: نیاز ما در خودکفایی کاغذ فرهنگی و کاغذ تحریر است، برآورد دوستان این است که به تولید ۸۰ هزار تن برسیم.
برنامه جدید دولت برای تولید کاغذ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد در نشست خبری امروز خود درباره کاغذ اظهار کرد: درباره کاغذ باید بگویم وقتی کار را شروع کردیم، تولیدات کاغد تحریر چیزی حدود پنج هزار تن بود. ما امسال فقط در کارخانه کاغذ مازندران ۴۵ هزار تن برای چاپ ۱۵۵ میلیون کتاب درسی تولید داشتیم و الان ماهانه هزار تن به ناشران کاغذ ایرانی می‌دهند، نیاز ما در خودکفایی کاغذ فرهنگی و کاغذ تحریر است، برآورد دوستان این است که به تولید ۸۰ هزار تن برسیم.

وزیر فرهنگ ادامه داد: یک مجموعه در شیراز و چند مجموعه دیگر هم در حال فعالیت هستند تا کمک کنند نیازهای کاغذ تحریر به طور کامل حل شود و همه نیازهای داخلی را پاسخگو باشیم، ضمن اینکه به صادرات هم فکر می‌کنیم، درباره کارخانه شوشتر هم در حال رایزنی هستیم تا کارش حل شود.

وی گفت: به زودی جشن تغییر نام برخی مجموعه‌های تجاری از انگلیسی به فارسی را برگزار خواهیم کرد.

وزیر ارشاد ادامه داد: درباره هوش مصنوعی هم باید بگویم موضوع با حساسیت دنبال می‌شود. سه نشست علمی همین امسال پیش‌بینی شده که در بخش‌های مختلف به صورت عملیاتی آنها را دنبال خواهیم کرد و این دغدغه درباره زبان فارسی نیز در شورای صیانت از زبان فارسی باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد، کارهای خوبی در حوزه زبان فارسی شده است و به زودی جشن تغییر نام برخی مجموعه‌های تجاری از انگلیسی به فارسی را برگزار خواهیم کرد. گسترش زبان فارسی از ماموریت‌های جدی ماست.

 

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید