حمله تند روزنامه دولت به مجلس!

کدخبر: ۶۲۴۷۹۶
اقتصادنیوز: با پیشنهاد نمایندگان حدود 340 هزارمیلیارد تومان بار اضافه به هزینه های بودجه 1403 اضافه شد
حمله تند روزنامه دولت به مجلس!

به گزارش اقتصادنیوز روزنامه ایران نوشت: روز گذشته و درآخرین نشست مجلس برای بررسی لایحه بودجه سال آینده تحولات زیادی در اعداد و ارقام بودجه پیشنهادی مجلس رخ داد. به طوری که در دو ساعت (از ساعت 9 صبح تا 11) پایانی بررسی لایحه با پیشنهاد نمایندگان حدود 340 هزارمیلیارد تومان بار اضافه به هزینه های بودجه 1403 اضافه شد.

ازسوی دیگر نمایندگان برای رفع ناترازی که به دلیل افزایش هزینه های بودجه از محل تغییر برخی از مواد و تبصره ها ایجاد شده بود، اعتبار 15 میلیارد دلاری واردات کالاهای اساسی در سال 1403 که دولت پیشنهاد داده بود را به 10 میلیارد دلار کاهش دادند تا از محل این مابه التفاوت ناترازی ایجاد شده پوشش داده شود. این درحالی است که تحدید واردات کالاهای اساسی می تواند تاثیر منفی بر بازارهای داخلی داشته باشد. برهمین اساس داود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه درآخرین نشست بررسی لایحه بودجه نیز بارها نسبت به این تغییرات هشدار داد و به عنوان نماینده دولت نسبت به اعمال این تغییرات اعتراض کرد.

درست دو هفته پیش و در جریان مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، رحیم زارع سخنگوی این کمیسیون در واکنش به سؤال رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره منبع تأمین هزینه‌های مصوب تلفیق گفت: یکی از راهکار‌ها این است که سازمان برنامه و بودجه با مقداری صرفه‌جویی به دنبال ارتقای شرایط معیشتی برخی اقشار خدوم و زحمتکش باشد و به اصطلاح ترمز بریز و بپاش را بکشد!

روز گذشته اما صحن علنی مجلس، صحنه تاخت و تاز نمایندگان در بریز و بپاش در بودجه 1403 بود؛ نمایندگانی که یک ماه پیش لایحه بودجه 1403 را «ناترازی» و باعث تورم خوانده و آن را به دولت بازگرداندند تا دولت بودجه‌ای بدون کسری تقدیم آنان کند. تصویب بندهای همراه با بار مالی جدید از سوی نمایندگان و اعتراض داوود منظور رئیس سازمان برنامه به هر یک از این بندها، صحنه تکراری دیروز مجلس بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی