مرکز آمار گزارش شاخص قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در بهمن ۱۴۰۲ را منتشر کرد؛

رشد زمستانی خرید و فروش مسکن در پایتخت+ نمودار

کدخبر: ۶۳۵۶۴۶
اقتصادنیوز: تعداد معاملات مسکن در تهران در بهمن ماه رشد نسبت به دی رشد زیادی کرده است. همچنین تورم ماهانه آپارتمان‌های تهران به 3.8 درصد رسیده که نسبت به ماه قبل رشد کرده اما تورم نقطه به نقطه این واحدها به 36.4 درصد رسیده که نسبت به دی ماه کاهش یافته است.
رشد زمستانی خرید و فروش مسکن در پایتخت+ نمودار

به گزارش اقتصادنیوز، مرکز آمار جدیدترین گزارش شاخص قیمت آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران را منتشر کرد. در این گزارش قیمت واحدهای مسکونی و تغییرات آن در بهمن 1402 گزارش شده است.

 مطابق این گزارش قیمت واحدهای مسکونی در شهر تهران در بهمن ماه امسال نسبت به ماه قبل 3.8 درصد، نسبت به بهمن سال قبل 36.4 درصد بوده است. همچنین متوسط قیمت این آپارتمان‌ها در 12 ماه منتهی به بهمن سال جاری نسبت به 12 ماه منتهی به بهمن سال قبل 77.8 درصد رشد کرده است.

رشد تعداد معاملات و قیمت مسکن در بهمن

 قیمت مسکن از متغیرهای مهم اقتصاد است که تاثیرات گسترده‌ای بر سایر بخش‌های اقتصاد از رفاه خانوارها تا سرمایه‌گذاری و تورم می‌تواند داشته باشد.

 در بهمن ماه سال جاری 7093 واحد مسکونی در تهران معامله شده که نسبت به ماه قبل 58.9 درصد رشد کرده است.

 همچنین میانگین حسابی قیمت این واحدها در بهمن ماه 79 میلیون و 871 هزار تومان بوده است. این قیمت نسبت به دی ماه که برابر با 77 میلیون و 41 هزار تومان بوده است به مقدار حدود 2 میلیون و 830 هزار تومان افزایش یافته است.

021228

رشد تورم ماهانه تورم واحدهای مسکونی تهران در یک ماه اخیر

 تورم ماهانه قیمت مسکن به معنای میزان رشد شاخص قیمت‌ واحدهای مسکونی این شهر در بهمن ماه نسبت به دی ماه برابر با 3.8 درصد بوده است. بنابراین متوسط قیمت‌ها در این ماه نسبت به ماه قبل 3.8 درصد رشد کرده است.

 همچنین مقایسه تورم ماهانه با دی ماه نشان می‌دهد که نرخ تورم ماهانه در این ماه 1.6 واحد درصد افزایش یافته است. تورم ماهانه واحدهای مسکونی در شهر تهران در دی ماه برابر با 2.2 درصد بوده است.

 با وجود رشد تورم ماهانه واحدهای مسکونی در بهمن ماه امسال تورم نقطه به نقطه این واحدها در این یک ماه افت کرده است.

افت تورم نقطه به نقطه واحدهای مسکونی تهران در یک ماه اخیر

 با وجود افزایش سرعت رشد قیمت آپارتمان‌های شهر تهران در یک ماه گذشته، در مقیاس نقطه به نقطه یعنی در مقایسه با بهمن سال گذشته تورم نسبت به دی ماه افت کرده است.

 تورم نقطه به نقطه در بهمن امسال برابر با 36.4 درصد بوده که نسبت به ماه قبل 10.1 واحد درصد کاهش یافته است. بنابراین می‌توان گفت که سرعت رشد قیمت‌ مسکن در تهران در مقیاس سالانه افت کرده است.

021228

 
 در همین رابطه:
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید