آخرین خبر درباره زمان واریز سود سهام عدالت/ کدام شرکت‌ها بدقولی کردند؟

کدخبر: ۶۴۳۴۰۳
اقتصادنیوز: نپرداختن به موقع سود سهام عدالت موجب شد تا جاماندگان در خردادماه منتظر دریافت سود سهام عدالت خود باشند.
آخرین خبر درباره زمان واریز سود سهام عدالت/ کدام شرکت‌ها بدقولی کردند؟

به گزارش اقتصادنیوز، اسفندماه سال گذشته سود سهام عدالت به حساب مشمولان واریز شد اما در این میان، هشت شرکت بدعهدی کردند تا عده ای از دریافت به موقع سود سهام عدالت شان جا بمانند. 

بر اساس پیگیری های خبرنگار «اقتصادنیوز» از سازمان بورس و اوراق بهادار، به این شرکت ها اعلام شده است تا خردادماه سود سهام عدالت را واریز کنند تا شرکت های سپرده گذاری بتوانند سود سهام عدالت را در خردادماه به متقاضیان بپردازند.

اسامی 8 شرکت متخلف

بر اساس پرس‌وجوی «اقتصادنیوز» از سازمان بورس و اوراق بهادار، شرکت‌های «صنایع سیمان دشتستان، گروه مپنا و فجر انرژی خلیج فارس» هیچ اقدامی برای واریز سود سهام عدالت خود در مرحله اول و دوم انجام ندادند و شرکت‌های «پارس سوئیچ، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان و صنایع پتروشیمی خلیج فارس» نیز وجوه مرحله دوم خود را به حساب‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز نکردند.

بدهکاران سود سهام عدالت به دنبال وام‌اند

مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار 28 فروردین ماه در برنامه تلویزیونی صف اول با اشاره به پرداخت سود سهام عدالت اعلام کرده بود: «برخی شرکت‌ها در پایان سال(1402) نتوانستند سود سهام عدالت را پرداخت کنند. اکنون اقدامات مربوط به پرونده تخلفاتی آنها در حال پیگیری است و حتی برای پرداخت سود به دنبال دریافت وام هستند. مشکلات مالی در برخی شرکت‌ها وجود دارد اما این شرکت‌ها باید سود سهام عدالت را پرداخت کنند که امیدواریم تا خردادماه سودها را جمع‌آوری و باقی مانده آن را پرداخت کنیم.»

خبر مرتبط
خبر مهم عشقی درباره زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت

اقتصادنیوز: رئیس سازمان بورس درباره واریز سود سهام عدالت گفت: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سودهارا جمع آوری کنیم و باقی مانده سود سهام عدالت را پرداخت کنیم. زمان دقیق این پرداخت توسط شورای عالی بورس مشخص خواهد شد.

چه مبالغی تاکنون به حساب سهامداران واریز شده؟

طبق گزارشی که باشگاه خبرنگاران منتشر کرده بود، انتهای آذر ماه سال گذشته مرحله اول سود عملکرد مربوط به سال مالی ۱۴۰۱ شرکت‌های سهام عدالت به حساب سهامداران و مرحله دوم واریز سود سهام عدالت هم ۲۴ اسفندماه انجام شد.

سود سهام عدالت در مرحله دوم نیز به این شرح واریز شد: دارندگان سبد سهام عدالت ۴۹۲ هزار تومانی، مبلغ ۴۴۶ هزار تومان، دارندگان سبد سهام ۵۳۲ هزار تومانی، مبلغ ۴۸۲ هزار تومان و دارندگان سبد سهام یک میلیون تومانی، ۹۰۶ هزار تومان سود دریافت کردند؛ البته میزان دریافتی سود بستگی به سبد سهام افراد داشت.

ساماندهی شرکت های سرمایه گذاری در راه است 

در این زمینه، بهمن عبداللهی، عضو شورای عالی بورس به پایگاه خبری بازار سرمایه ایران اعلام گفته بود: «به نظر می‌رسد تا پایان تیرماه یا حداکثر اواخر شهریورماه امسال، انتخابات شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت در همه استان‌های کشور برگزار و با تشکیل هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، سهم هر استان از پرتفوی شرکت‌های بورسی سهام عدالت در اختیار خودشان قرار گیرد تا هیات مدیره‌ها بتوانند سهام خود را مدیریت کنند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید