دور دنیا

خبر مهم از نمایشگاه ایران اکسپو مخابره شد/ خداحافظی بازار ارز با روند کاهشی/ صعود قیمت لیر ترکیه و دینار عراق

کدخبر: ۶۴۳۷۱۱
اقتصادنیوز: امروز در بازار ارز قیمت ها روند صعودی را در پیش گرفتند و قیمت لیر ترکیه با تجربه رشد قیمت نسبی 50 تومانی؛ به کانال صعودی بازگشت و در پایان مبادلات ارزی امروز 1925 تومان خرید و فروش شد.
خبر مهم از نمایشگاه ایران اکسپو مخابره شد/ خداحافظی بازار ارز با روند کاهشی/ صعود قیمت لیر ترکیه و دینار عراق

به گزارش اقتصادنیوز، اکسپو 2024 تهران در حالی سومین روز از فعالیت خود را سپری کرده است که به گفته عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان بیش از 100 کشور در این رویداد اقتصادی و تجاری مهم کشور حضور پیدا کرده اند و بنا به گفته ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، برگزاری نمایشگاه اکسپو با هدف ارائه توانمدی‌های صادراتی ایران در منطقه میزبان دو هزار تاجر از کشورهای مختلف جهان است.

از نکات جالب توجه در نمایشگاه امسال می توان به حضور چشمگیر و گسترده کشورهای همسایه ایران اشاره کرد؛ تجار و بازرگانان ترکیه، روسیه، گرجستان، ارمنستان و ... بخش مهمی از مهمانان حاضر در اکسپو 2024 را تشکیل داده اند و امروز هم در حاشیه این رویداد اقتصادی، نشست‌های جلسات B۲B  را در حوزه‌های غذایی، ساختمان، فولاد و کشاورزی برگزار کردند. نشست هایی که نقش موثری در برقراری ارتباط میان بازدیدکنندگان، مدیران شرکت های ایرانی و تجار خارجی ایفا می کند.

اما این همه آنچه باید درباره اکسپو 2024 بدانید نیست و پیش بینی های قابل توجهی هم درباره این نمایشگاه صورت گرفته است و به گفته رئیس سازمان توسعه تجارت در این نمایشگاه حدود ۳ تا ۵ میلیارد یورو قرارداد تجاری امضا خواهد شد.

طبق گفته مهدی ضیغمی، «توسعه روابط بیش از ۸۰۰ شرکت ایرانی با حضور ۲ هزار تجار خارجی می تواند سهم به سزایی در رونق صادرات ایران داشته باشد.» امری که می تواند درهای جدیدی را به روی اقتصاد ایران باز کرده و نقش قابل توجهی در رونق مبادلات تجاری کشورمان با جهان ایفا کند؛ چرا که به گفته ضیغمی  «ایران در حال استفاده از روش‌های مالی و شبه سوئیفت برای تجارت با برخی کشوها و ایجاد خطوط کشتیرانی برای تقویت‌های زیرساخت‌های تجاری است.» و این هدف می تواند با بهبود روابط تجاری با سایر کشورهای جهان محقق شود. حال که از حضور همسایگان ایران در اکسپو 2024 سخن به میان آمد؛ سری هم به آخرین قیمت ارز این کشورها در بازار ارز تهران خواهیم زد.

قیمت لیر ترکیه امروز 10 اردیبهشت 1403

امروز قیمت لیر ترکیه در جریان معاملات بازار ارز تهران به روند نزولی چند روز اخیر پایان داد و با تجربه رشد قیمت نسبی 50 تومانی؛ به کانال صعودی بازگشت و در پایان مبادلات ارزی امروز 1925 تومان خرید و فروش شد.

عصر امروز نرخ برابری لیر ترکیه و دلار آمریکا در بازار 0.031 بود.

لیر ترکیه

آخرین نرخ دینار عراق در بازار

امروز دینار عراق هم نتوانست از گزند روند افزایشی بازار ارز تهران جان سالم به در ببرد و در حالی شاهد پایان فعالیت بازار بود که به روند ثبات چند روز اخیر پایان داد. هر دینار عصر امروز یک تومان گران شد تا در بین معامله گران 47 تومان مبادله شود.

قیمت امروز درهم امارات

امروز قیمت درهم امارات هم قدم در مسیر افزایش گذاشت و در حالی روز دوشنبه را آغاز و سپری کرد که نسبت به روز پیش، 383 تومان گران شد. هر درهم در پایان فعالیت بازار ارز تهران 16934 تومان خرید و فروش شد.

امروز همچنین نرخ برابری درهم امارات و دلار آمریکا در بازار به 3.67 رسیده است.

قیمت درهم امارات

آخرین قیمت ریال عمان امروز

واحد پول رسمی کشور سلطان نشین حاشیه دریای عمان پایان روز دوشنبه و در حالی که بازار بسته شده بود به 161370 تومان رسید تا در مقایسه با آنچه معامله گران روز گذشته تجربه کرده بودند، افزایش سه هزار و 630 تومانی داشته باشد.

قیمت منات آذربایجان در بازار

امروز قیمت منات آذربایجان به تبعیت از روند افزایشی حاکم بر بازار ارز تهران بالا رفت. هر منات افزایش قیمت 830 تومانی را تجربه کرد تا 36410 تومان ارزش گذاری و معامله شود.

نرخ امروز درام ارمنستان

درام ارمنستان هم دست از رنج بودن برداشت و معاملات روز دوشنبه را در حالی به پایان رساند که چهار تومان نسبت به روز پیش گران شده است. هر درام امروز 160 تومان قیمت گذاری و خرید و فروش شد.

آخرین قیمت لاری گرجستان

امروز همچنین لاری گرجستان در بین معامله گران در حالی خرید و فروش شد که روند صعودی قیمت را تجربه کرد و 470 تومان گران شد. قیمت هر لاری امروز به 23270 تومان رسیده است.

لاری گرجستان

نرخ امروز بات تایلند

امروز قیمت بات تایلند هم در بازار بالا رفت و رشد نسبی 38 تومانی را تجربه کرد تا 1671 تومان در مقایسه با روز یکشنبه ارزش گذاری شود.

آخرین قیمت رینگیت مالزی

در نهایت هر رینگیت مالزی هم عصر امروز در حالی 12990 تومان قیمت خورد که نسبت به روز پیش با افزایش قیمت 290 تومانی همراه شده است.

نرخ برابری رینگیت مالزی و دلار آمریکا هم امروز در بازار به 4.771 رسید.

خلاصه معاملات بازار ارز تهران در روز دوشنبه از بازگشت روند صعودی به معاملات پس از روند کاهشی یک هفته اخیر حکایت داشت، امروز همه ارزها ساز افزایش قیمت را کوک کردند و ریال عمان به جایگاه سابق خود یعنی صدر بیشترین میزان افزایش قیمت بازگشت. دینار عراق هم که با ثبات خداحافظی کرده بود، کمترین میزان رشد قیمت را به نام خود ثبت کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید