جزئیات آمار بیکاری زنان و مردان در سال 1402/ کاهش اشتغال ناقص مردان

کدخبر: ۶۴۵۲۲۷
اقتصادنیوز: بررسی‌ها نشان می دهد که در زمستان 1402 سهم مردان دارای اشتغال ناقص به کل جمعیت شاغل در کشور، کمتر شده است. شواهد حاکی از آن است که در 22 استان نیمه بیکاری مردان کاهش یافته است. در مقابل در 9 استان کشور، اسرا نیمه بیکاری نسبت به زمستان 1401 بیشتر شده‌اند.
جزئیات آمار بیکاری زنان و مردان در سال 1402/ کاهش اشتغال ناقص مردان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، بررسی جدیدترین ارقام منتشر شده توسط مرکز آمار ایران حکایت از آن دارد که نیمه بیکاری مردان کل کشور در زمستان 1402 کمتر شده است. به بیان دقیق تر شمار مردانی که کمتر از 44 ساعت در هفته کار کرده و یا در شغل غیرمرتبط با مهارت و دانش خود اشتغال داشته اند، کاهش یافته است.

شواهد آماری نشان می دهد که «خراسان شمالی» بیشترین و «یزد» کمترین سهم از نیمه بیکاری مردان را در آخرین فصل از سال 1402 به ثبت رسانده‌اند. آمارها همچنین بیانگر آن است که نیمه بیکاری در 22 استان کشور در زمستان 1402 نسبت به فصل مشابه در سال 1401 کمتر شده و در 9 استان دیگر رویه افزایشی در پیش گرفته است. به بیان دیگر در 9 استان پذیرش مردان در مشاغل غیرمرتبط با تخصص و مهارت آن‌ها بیشتر شده و یا ساعت کاری آن‌ها کمتر از حد استاندارد شده است. در ادامه به بررسی این مساله پرداخته شده که در کدام استان ها نیروی کار مرد بیشتری کمتر از حد استاندارد در هفته کار کرده و یا مشغول کار غیرمرتبط با دانش و تجربه خود بوده‌اند.

مشروح این گزارش در اکوایران با تیتر " 9 استان ایران در تله اشتغال ناقص" بخوانید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید