با تعطیلی بورس، مجامع بورسی تعطیل می‌شوند؟

کدخبر: ۴۲۷۳۲۰
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، در خصوص برگزاری یا لغو برگزاری مجامع شرکت ها با توجه به تعطیلی ۶ روزه ادارات تهران اعلام کرد: برگزاری مجامع به قوت خود باقی است.
با تعطیلی بورس، مجامع بورسی تعطیل می‌شوند؟

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از بورس24 ، سازمان بورس و اوراق بهادار در حالی از فردا 29 تیرماه تا یکشنبه سوم امرداد اعلام تعطیلی کرده که حدود 120 شرکت بورسی و فرابورسی در این روزها مجامع عادی سالانه خود را برگزار می کنند و بسیاری از شرکت ها فقط تا 31 تیر فرصت قانونی برگزاری مجمع دارند.

نگاه بورسی‌ها به مجامع/ کدال خوانی با اقتصادنیوز

حال این سوال مطرح است که آیا مجامع هم تعطیل می شوند؟

محسن انصاری مهیاری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، در خصوص برگزاری یا لغو برگزاری مجامع شرکت ها با توجه به تعطیلی ۶ روزه ادارات تهران اعلام کرد :با توجه به این که مطابق با اساسنامه، شرکت ها موظف هستند حد اکثر تا ۴ ماه پس از پایان سال مالی نسبت به برگزاری مجمع عمومی عادی اقدام نمایند ، بنابراین برگزاری مجامع به قوت خود باقی است.

این مقام نظارتی افزود : اختیار برگزاری یا عدم برگزاری بر عهده هیات مدیره ناشران پذیرفته شده در بورس و فرابورس است. وی گفت: در صورت برگزاری مجامع ، نمایندگان سازمان بورس در مجامع حضور خواهند داشت و مشکلی از این بابت نیست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی