رصد بازار خودروهای داخلی؛

افت قیمت خودرو با تصویب لایحه واردات کارکرده‌ها + جدول

کدخبر: ۵۸۱۱۳۷
اقتصادنیوز: بررسی بازار خودرو نشان می‌دهد، تصویب لایحه واردات خودروی کارکرده زیر پنج سال ساخت از سوی مجلس، از یک سو و اخبار مثبت سیاسی از سوی دیگر موجب شد تا امروز 29 خرداد 1402 بازار خودرو شمایلی کاهشی به خود گیرد.
افت قیمت خودرو با تصویب لایحه واردات کارکرده‌ها  + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ؛ در کنار دو عامل مذکور فعالان بازار خودرو به این نکته نیز اشاره می کنند که کاهش نرخ دلار هم بر افت قیمت خودرو اثرگذار بوده است. براساس ارزیابی‌ها امروز پرطرفدارهای ایران‌خودرو افتی افتی 2 تا 5 میلیون داشتند، اما در میان ایران‌ خودرویی‌ها «رانا پلاس»، «دنا پلاس» بدون تغییر قیمت راهی بازار شدند.

هشدار مهم به خریداران طلا!

فولکس واگن های چینی در راه بازار خودرو ایران

با توجه به شکل کاهشی قیمت خودرو این پرسش مطرح می شود که آیا مشریان خودروهای داخلی به این افت روی خوش نشان داده‌اند؟ پرسشی که فعالان بازار خودرو در پاسخ به آن به این نکته اشاره می کنند که همچنان بازار در رکود بسر می ‌برد و خبری از خریدار در بازار خودرو نیست.

براساس ارزیابی‌ها امروز «هایما S5 پلاس» و «207 پاناراما اتومات» در بازار افتی 5 میلیونی داشتند و بیشترین کاهش قیمت را به خود اختصاص دادند.

اثر یک سفر روی قیمت دلار/ گوش بازار تیز شد

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «207 پاناراما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» اشاره کرد.  رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند سورن پلاس» در بازار 593 میلیونی تومان قیمت گذاری شد و نسبت به روز گذشته افت 2 میلیونی داشت. «هایما S5پلاس» هم در بازار یک میلیارد و 305 میلیون تومان قیمت گذاری‌ شد و افتی 5 میلیونی را تجربه کرد.

اما «رانا پلاس» در میان محصولات ایران خودرو امروز بدون تغییر قیمت 495 میلیون تومان قیمت خورد. «دناپلاس» هم در بازار امروز 680 میلیون تومان قیمت گذاری وتغییر قیمت نداشت.

«دنا پلاس توربو اتومات» هم امروز رشد قیمت داشت و در بازارکاهش 4 میلیونی را تجربه کرد و قیمت آن به 870 میلیون تومان رسید. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز قیمت «207 پاناراما اتومات» هم 885 میلیون قیمت خورد و کاهش 5 میلیونی را تجربه کرد. 

ایران اقتصاد 29

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید