نامه هشدارآمیز سازمان بازرسی به ایران‌خودرو

کدخبر: ۵۸۴۲۵۵
نامه سازمان بازرسی کل کشور به شرکت ایران‌خودرو درباره وجوه مازاد دریافتی از مشتریان بابت پیش‌خرید خودرو، به نفع مشتریان تمام شد.
نامه هشدارآمیز سازمان بازرسی به ایران‌خودرو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، بر اساس مفاد مصوبه شماره 473 یازدهم مردادماه 1400 شورای رقابت مبلغ پرداختی هر مشتری بابت پیش‌پرداخت خودرو مشمول هیچگونه تورمی نبوده و صرفاً سهم باقیمانده مشمول تورم بخش احتمالی، خواهد بود.

طبق بررسی‌های سازمان بازرسی کل کشور مشخص شد که این امر در فاکتورهای صادره برای مشتریان در سال 1402 از سوی شرکت ایران‌خودرو رعایت نشده و کل قیمت خودرو در روش پیش‌فروش به قیمت روز محاسبه و مبلغ پرداختی از سوی مشتریان، از قیمت روز خودرو کسر شده است.

با گزارش این موضوع و اینکه رویه موصوف خلاف مقررات و حقوق مصرف‌کنندگان خودرو بود، سازمان بازرسی کل کشور طی نامه‌ای هشدارهای لازم را به مدیرعامل ایران خودرو داد و پس از آن شرکت نسبت به انجام اصلاحات لازم مطابق مصوبه شورای رقابت، اقدام کرد.

در این راستا شرکت ایران‌خودرو اضافه مبالغ دریافتی بیش از 5 هزار و 600 مشتری به میزان ٢تا ٤ میلیارد تومان را مسترد کرد و استرداد مازاد وجوه دریافتی دیگر مشتریان، را در دستور کار داده است.

همچنان پیگیری‌های سازمان بازرسی در این خصوص ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید