خبری مهم درباره ۲ وام پرداختی به مردم/ از کابینه ابراهیم رییسی چه خبر؟

کدخبر: ۴۲۵۷۹۳
مردم پیگیر اخبار ثبت‌نام وام ۷ میلیونی سهام عدالت بودند که خبر وام فرزند چهارم هم مطرح شد و کنجکاوی آنها را دوبرابر کرد. کابینه احتمالی ابراهیم رییسی هم در لیست ترندهای روز قرار گرفت.
خبری مهم درباره ۲ وام پرداختی به مردم/ از کابینه ابراهیم رییسی چه خبر؟

به گزارش اقتصادنیوز ، در این سالها ازدواج و فرزندآوری تحت تاثیر گرانی ، بیکاری و ... کم تر شده است.دولت برای‌تشویق و ترغیب مردم به فرزندآوری  طرح های مختلفی را مطرح کرده است.این بار به زوج هایی که فرزند چهارم خود را به دنیا بیاورند، کمک مالی ۱۳ میلیون تومانی اعطا می کند.مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام از وام فرزند چهارم رونمایی کرده است. به گفته سیدعبدالله ارجائی، اگر خانواده‌ای فرزند چهارم را به دنیا بیاورد می‌تواند کمک مالی ۱۳میلیون تومانی دریافت کند.

اما آنگونه که اعلام شده وام فرزند چهارم، یک وام نقدی نیست. در این طرح پس از تولد فرزند چهارم در خانواده، یک میلیون تومان هدیه به محض تولد فرزند به مادر داده می‌شود. دو میلیون تومان سهام به فرزند داده می‌شود. مادر و کودک دو سال بیمه تکمیلی خواهند داشت و ۱۰ میلیون تومان بسته معیشتی ارزاق از جمله شیرخشک، مواد غذایی و پوشک به پدر خانواده داده می‌شود.

خبر وام سهام عدالت چند وقتی است که خبر آن در جامعه و در بین رسانه منتشر شده است.بانک مرکزی در جدیدترین اطلاعیه خود  اعلام کرده است: یارانه‌بگیران معیشتی و عادی یا دارندگان «سهام عدالت» که تاکنون سهام خود را نفروخته باشند می‌توانند هفت میلیون تومان با بازپرداخت دوره ۱۸ ماهه وام بگیرند. برای این کار باید با مراجعه به بانک، برای دریافت کارت رفاهی اقدام کنند.مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی در خصوص سقف اعتباری و شرایط بازپرداخت این کارت‌های اعتباری اظهار کرده است: این کارت رفاهی با سقف حداکثر هفت میلیون تومان و با بازپرداخت حداکثر ۱۸ ماهه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و متقاضیان می‌توانند از طریق پایانه‌های فروشی که بانک‌های عامل آنها را تعیین می‌کنند، نسبت به خرید کالا و خدمات مورد نیاز خود مبادرت کنند.این خبر مورد توجه مردم و رسانه ها قرار گرفت و یکی از ترندهای روز شده است.

مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی درحالی قرار است ۱۴ مرداد حدود یک ماه دیگر برگزار شود که هنوز هیچ خبر قطعی‌ای درباره چینش کابینه او منتشر نشده است. همه چیز در حد حرف‌وحدیث‌ها، شنیده‌ها و گمانه‌زنی‌هاست.این در حالی است که رییس جمهور منتخب سامانه ای را راه‌اندازی کرده و در آن از مردم خواسته‌ چهره‌هایی را که برای کابینه مناسب می‌بینند را معرفی کنند. اگرچه رییسی خودش اعلام کرده قصد تشکیل یک دولت فراجناحی را دارد اما در بین گزینه‌هایی که نامشان برای کابینه مطرح می‌شود، هیچ چهره اصلاح‌طلب یا حتی اصولگرای میانه‌رو  شنیده یا دیده نمی‌شود. اما مردم همچنان با رصد اخبار کابینه دولت سید ابراهیم رییسی  به دنبال آگاهی از اینکه چه کسانی به کابینه او راه پیدا می کنند هستند.

امروز دوشنبه (۲۱ تیر ماه) شاخص کل بورس با رشد بیش از ۱۹ هزار واحدی، روی پله یک میلیون و ۳۰۴ هزار واحدی قرار گرفت.در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز گذشته، ۲.۲ درصد افزایش یافت و ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۱ میلیون و ۷۸۱هزار تومان و ۲۲ میلیون و ۱۹۷هزار تومان رسید. با احتساب این موضوع، ارزش سبد  ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۶۸ هزار تومان رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند

      اقتصادنیوز: سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران در حادثه سقوط بالگرد به شهادت رسید.

    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی