زمان احتمالی اتمام عملیات جست‌وجو در «متروپل»

کدخبر: ۴۹۸۹۳۸
اقتصادنیوز: بنابر اعلام استاندار خوزستان، احتمالا عملیات جست‌وجو در متروپل تا 12 خرداد به پایان رسیده و وارد فاز جدیدی از آوار برداری شود.
زمان احتمالی اتمام عملیات جست‌وجو در «متروپل»

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، صادق خلیلیان استاندار خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دو روز نخست حادثه متروپل، به دلیل حضور خانواده‌های جانباختگان و مردم در محل حادثه آواربردرای کُند پیش رفت.

وی افزود: از سوی دیگر به دلیل ناپایدار بودن بخش باقی مانده سازه نمی‌توانستیم دقت و احتیاط را فدای سرعت کنیم.

خلیلیان خاطرنشان کرد: پس از چند روز آواربرداری و مقاوم سازی بخشی از باقی مانده سازه، عملیات شتاب بیشتری یافته است و اکنون بیشتر ماشین آلات‌ سنگین عملیات آواربرداری را انجام می‌دهند و با ورود آنها احتمال خطر ریزش آور بروی گروه‌های امدادی کاهش یافته است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در مرحله کنونی فن آوری و دستگاه ها حرف اول را می‌زنند، ادامه داد: شرکت‌های مختلف منطقه و قرارگاه خاتم الانبیا با آوردن ماشین آلات فوق سنگین و تجهیزات  از چهار جبهه عملیات را دنبال می‌کنند.

وی گفت: در ضلع جلوی سازه به زیرزمین برج متروپل دسترسی پیدا کرده و بامداد امروز چهار پیکر از زیر آوار خارج شد.

استان خوزستان تصریح کرد: کار با قدرت در حال دنبال شدن است و تقسیم کار مناسبی بین گروه‌ها شکل گرفته تا این عملیات در کمترین زمان ممکن پایان یابد.

وی گفت: همه قدرت ملی و استانی در آبادان پای کار هستند تا مابقی پیکر جانباختگان از زیر آوار خارج و عملیات آواربرداری انجام شود.

خلیلیان عنوان کرد: تمرکز فعلی بر یافتن پیکرهای احتمالی افراد زیر آوار مانده است و گروه‌ها تا یافتن آخرین جسد تلاش خود را خواهند کرد.

استاندار خوزستان گفت: چند تیم کارشناسی نظر داده‌اند که امکان سرپا نگه داشتن مابقی سازه متروپل وجود ندارد و احتمالا مابقی سازه از طبقات بالا تخریب خواهد شد.

وی با بیان اینکه  تلاش بر این است تا عملیات جستجوی اجساد احتمالی تا فردا به پایان برسد افزود: در صورت اتمام عملیات جست و جوی جانباختگان وارد فاز جدیدی از عملیات آواربرداری خواهیم شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی