چین درباره شروع جنگ سرد جدید هشدار داد

کدخبر: ۵۹۳۶۵۳
رییس جمهور چین گفت: جامعه بشری در حال رسیدن به یک مقطع حساس است و باید تصمیم بگیرد که صلح و ثبات را حفظ کند یا به ورطه یک جنگ سرد جدید سقوط کند.
چین درباره شروع جنگ سرد جدید هشدار داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا شی جین پینگ رییس جمهور چین در نشست بریکس در آفریقای جنوبی که از سوی وانگ ونتائو وزیر بازرگانی این کشور قرائت شد در مورد آغاز جنگ سرد جدید هشدار داد.

شی جین پینگ، روز سه‌شنبه گفت هیچ کشوری خواهان یک جنگ سرد جدید یا یک دسته‌بندی دیگر نیستند، بلکه آن‌ها جهانی با صلح پایدار و امنیت جهانی می‌خواهند.
 رئیس جمهور چین امروز سه شنبه در جریان سفر به آفریقای جنوبی برای شرکت در اجلاس گروه بریکس با تاکید بر لزوم تقویت مبانی چند جانبه گرایی در جهان گفت که اجلاس بریکس بسیار مهم است و می‌تواند به موفقیت‌های بزرگی دست یابد.

شی جین پینگ رئیس جمهوری چین امروز سه شنبه بعد از شرکت در مراسم امضای چند یادداشت تفاهم همکاری بین آفریقای جنوبی و چین در آستانه برگزاری اجلاس سران بریکس در شهر پرتوریا گفت: اجلاس بریکس در شرایط بسیار استثنایی برگزار می‌شود و این اجلاس برای تقویت همکاری ضمن این گروه بسیار مهم است.

وی با تقدیر از اقدامات آفریقای جنوبی برای برگزاری این اجلاس گفت: فکر می‌کنیم که از طریق این اجلاس می‌توانیم موفقیت‌های بزرگی بدست بیاوریم.

ایران، الجزایر، آرژانتین، مصر، اندونزی، عربستان سعودی، ترکیه، امارات متحده عربی و بسیاری از کشورهای در آستانه پیوستن به این گروه اقتصادی تاثیرگذار در این روزهای اقتصاد جهانی هستند.

گروه اقتصادی بریکس در حال پیشی گرفتن از «گروه هفت» (جی ۷) است و براساس ارزیابی‌ها، سهم کشورهای عضو بریکس از تولید داخلی ناخالص جهانی تا سال ۲۰۳۰ میلادی از ۵۰ درصد تجاوز خواهد کرد.

در حال حاضر، پنج کشور «بریکس» حدود ۳۱. ۵ درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می‌دهند؛ در حالی که سهم کشورهای «جی ۷» کمتر از ۳۰ درصد است و پیش بینی می‌شود که سهم کشورهای بریکس از تولید ناخالص داخلی جهانی تا سال ۲۰۳۰ از ۵۰ درصد تجاوز کند و توسعه پیشنهادی گروه بریکس به شدت این هدف را تقویت خواهد کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید