مقایسه پردرآمدترین‌ پیراهن‌های دنیا!

کدخبر: ۵۹۸۶۳۶
اقتصادنیوز: دنیای اقتصاد در گزارشی به مقایسه پردرآمدترین کیت های ورزشی تیم های فوتبال پرداخته است.
مقایسه پردرآمدترین‌ پیراهن‌های دنیا!

به گزارش اقتصادنیوز در این گزارش آمده است: با تبدیل شدن فوتبال به یک صنعت پول‌ساز، مدل‌های درآمدی برای این رشته هم مدام درحال به‌روزرسانی است. یکی از روش‌های قدیمی اما هنوز کارآمدی که باشگاه‌های فوتبال را از لحاظ مالی منتفع می‌کند، قراردادهای اسپانسری لباس است. بسته به اعتبار باشگاه و قوانین بازاریابی، قراردادهایی از این دست می‌‎توانند کمکی باشند برای رفع امور جاری در طول فصل. به همین دلیل هم بررسی باشگاه‌هایی که از راه اسپانسر لباس بیشترین درآمد را دارند، نشان می‌دهد که برندینگ در این زمینه حرف نخست را می‌زند.

وقتی صحبت از درآمد می‌شود، دو باشگاه بزرگ اسپانیایی باید پرچمدار باشند. رئال مادرید به‌عنوان پرافتخارترین باشگاه اروپا، سالانه ۱۹۰میلیون یورو از دو اسپانسر روی پیراهنش دریافت می‌کند. ۱۲۰میلیون یورو برای کمپانی آدیداس که وظیفه تامین البسه آنها را هم برعهده دارد و ۷۰میلیون یورو از هواپیمایی امارات. تیم دوم فهرست هم رقیب دیرینه آنها یعنی بارسلوناست که با وجود ناکامی‌های چند سال اخیر در رقابت‌های بین‌المللی، هنوز هم گزینه مطلوبی برای نمایش کسب‌وکار است. بارسا در مجموع ۷میلیون یورو کمتر از رئال دریافتی دارد چون با وجود اینکه قراردادش با کمپانی موزیک اسپاتیفای به اندازه اسپانسر پیراهن مادریدی‌هاست، ولی از نایکی ۱۰۵میلیون یورو می‌گیرد. فرق بلوگرانا با رئال اینجاست که آنها یک طرف بازویشان را هم به کمپانی آمبیلای که تولیدکننده تلویزیون هوشمند است داده‌اند تا از این طریق هم ۸میلیون به جیب بزنند! اقدامی که پاری سن‌ژرمن هم آن را انجام داده با اجاره دادن تبلیغات روی آستین به برند لباس و اکسسوری GOAT سالانه ۱۸میلیون از آنها دریافت می‌کند تا در کنار ۷۰میلیون هواپیمایی قطر و ۸۰ میلیون نایکی، عایدی سالانه‌اش به ۱۶۸میلیون یورو برسد.

پس از این نوبت به تیم‌های انگلیسی می‌رسد تا خودشان را در صف بزنند. منچسترسیتی قهرمان سه گانه فصل قبل، از اسپانسر اصلی پیراهنش که هواپیمایی اتحاد است، ۷۹میلیون یورو درآمد کسب می‌کند و کمپانی آلمانی پوما هم در کنار تامین لباس‌های تیم، سالی ۷۶میلیون به سیتیزن‌ها می‌پردازد. ضمن اینکه آنها از شرکت تولید تایر نکسن هم ۵/ ۱۲میلیون یورو بابت تبلیغات روی آسیتن می‌گیرند تا مجموع درآمدهایشان تنها ۵۰۰هزار یورو کمتر از پی‌اس‌جی باشد. نکته اینجاست که همشهری آنها یعنی منچستریونایتد با وجود ناکامی سال‌های اخیر نسبت به همشهری در سال‌های اخیر، ۱۰۴میلیون از نایکی و ۵۵ میلیون از تیم ویور دریافت می‌کند؛ ولی از فصل آینده اسپانسر اصلی پیراهن آنها به شرکت فناوری کوالکام می‌رسد تا مجموع درآمدهای تبلیغاتی آنها به ۱۷۳میلیون یورو برسد. یک نکته جالب دیگر هم برای تیم‌های انگلیسی وجود دارد؛ اینکه چلسی با وجود شهرت در دنیای فوتبال، هنوز اسپانسر روی پیراهن ندارد! البته آخرین اخبار حاکی از آن است که هواپیمایی ریاض با آبی‌های لندن بابت اسپانسر به توافق رسیده و قرار است بابت آن سالانه ۶۰میلیون یورو هم پرداخت کند. عددی که با توجه به دریافتی ۷۰میلیونی چلسی از نایکی، مجموع درآمدهای سالانه آنها را به ۱۳۰میلیون یورو می‌رساند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید