ساز مخالف پارلمان انگلیس با فناوری شناسایی چهره

کدخبر: ۶۰۳۱۳۲
اقتصادنیوز: قانون‌گذاران پارلمان انگلیس در بیانیه‌‌‌ای مشترک اعلام کردند: «ما از پلیس انگلیس و شرکت‌های خصوصی می‌‌‌خواهیم به سرعت استفاده از فناوری شناسایی چهره مستقیم برای نظارت بر عموم مردم را متوقف کنند.»
ساز مخالف پارلمان انگلیس با فناوری شناسایی چهره

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر،  ۶۵ نماینده پارلمان انگلیس به توقف استفاده از فناوری نظارت شناسایی چهره زنده در خیابان‌‌‌های این کشور رای دادند.

ایتالیا میزبان احتمالی نبرد ایلان ماسک و مارک زاکربرگ در قفس

رویترز گزارش داد، از مدت‌‌‌ها قبل استفاده از این فناوری در انگلیس با انتقادات گروه‌‌‌های مدنی روبه‌روست و از سوی دیگر در اتحادیه اروپا نیز ممنوع است. البته پلیس انگلیس قبلا از فناوری شناسایی چهره زنده در برخی از مراسم‌‌‌های بزرگ استفاده کرده است. اما اقدام کنونی پس از آن انجام می‌شود که کریس فیلپ، وزیر جنایت، پلیس و آتش‌‌‌نشانی انگلیس در کنفرانس سالانه حزب محافظه‌کار پیشنهاد کرد یک مخزن داده جدید از پاسپورت‌‌‌های انگلیسی با استفاده از نظارت بیومتریک برای دستگیری مجرمان استفاده شود. این اظهارنظر با انتقادات زیادی روبه‌رو شد.

قانون‌گذاران در بیانیه‌‌‌ای مشترک اعلام کردند: «ما از پلیس انگلیس و شرکت‌های خصوصی می‌‌‌خواهیم به سرعت استفاده از فناوری شناسایی چهره مستقیم برای نظارت بر عموم مردم را متوقف کنند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی