طوفان مرگبار مکزیک را درنوردید + فیلم / 27 کشته در طوفان اوتیس

کدخبر: ۶۰۶۲۴۵
اقتصادنیوز: دولت مکزیک پنجشنبه شب به وقت محلی اعلام کرد که طوفان اوتیس در این کشور جان دست‌کم ۲۷ نفر را گرفت و میلیاردها دلار خسارت بر جای گذاشته است.
طوفان مرگبار مکزیک را درنوردید + فیلم / 27 کشته در طوفان اوتیس

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، طوفان اوتیس که روز چهارشنبه مکزیک را درنوردید، خیابان‌ها را آب گرفت، سقف خانه‌ها و هتل‌ها را شکافت، ماشین‌ها را زیر آب برد و ارتباطات، جاده‌ها و دسترسی‌های هوایی را قطع کرد و ردی از خرابه‌ها را در سراسر آکاپولکو (شهری با نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر جمعیت) بر جای گذاشت.

دولت گفت که هنوز چهار نفر بر اثر این طوفان مفقود هستند.

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهور مکزیک در یک کنفرانس مطبوعاتی در مکزیکوسیتی با اشاره به خسارات ناشی از طوفان اوتیس که با بادهایی با سرعت ۲۶۶ کیلومتر در ساعت به جنوب مکزیک رسید، گفت: آنچه آکاپولکو متحمل شد واقعاً فاجعه‌بار بود.

اوتیس که به‌طور غیرمنتظره‌ای در سواحل اقیانوس آرام تشدید شد، چنان قدرتمند بود که درختان بزرگ را از ریشه بیرون آورد، بیمارستان‌ها را زیر آب برد و مقامات این شهر را مجبور کرد تا صدها بیمار را به مناطق امن منتقل کنند.

دولت مکزیک در این منطقه وضعیت اضطراری اعلام کرد اما جزئیات ناچیزی در مورد چگونگی کشته شدن ۲۷ نفر و یا زخمی شدن تعداد زیادی از مردم ارائه کرده است.

به گفته وزارت دفاع مکزیک، نزدیک به ۸ هزار و ۴۰۰ نفر از نیروهای ارتش، نیروی هوایی و گارد ملی مکزیک در آکاپولکو و نزدیکی آن مستقر شده‌اند تا به تلاش‌ها برای پاکسازی این شهر و مناطق اطراف آن کمک کنند.

آکاپولکو بزرگ‌ترین شهر در ایالت جنوبی گوئررو یکی از فقیرترین شهرهای مکزیک است. اقتصاد محلی این منطقه به شدت به گردشگری وابسته است اما طوفان اوتیس به برخی از معروف‌ترین هتل‌های خط ساحلی این شهر آسیب زیادی وارد کرده است.​

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید