تصاویر پربازدید از زیردریایی هسته ای ارتش آمریکا با قابلیت حمل صدها موشک کروز

کدخبر: ۶۰۸۵۲۹
اقتصادنیوز: این زیردریایی هسته ای ارتش آمریکا می تواند ۱۵۴ موشک کروز تاماهاوک را حمل کند که ۵۰ درصد بیشتر از تعداد موشک های روی ناوشکن های نیروی دریایی ایالات متحده و تقریباً چهار برابر محموله موشک های هدایت شونده در جدیدترین زیردریایی های تهاجمی نیروی دریایی این کشور است
تصاویر پربازدید از زیردریایی هسته ای ارتش آمریکا با قابلیت حمل صدها موشک کروز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزیاتو، ارتش آمریکا از ارسال یک زیردریایی هسته ای با قابلیت حمل موشک های هدایت شونده به خاورمیانه خبر داده و جزئیات آن را منتشر کرده است.

فوری/پایگاه نظامی آمریکا در اربیل بمباران شد

نیروی دریایی آمریکا چهار زیردریایی با قابلیت حمل موشک هدایت شونده در کلاس اوهایو یا SSGN دارد که زیر دریایی های با قابلیت حمل موشک بالستیک سابق هستند که به جای موشک های بالستیک هسته ای، موشک های کروز تاماهاوک (Tomahawk) را جایگزین کرده اند.

توضیحات یک مقام نظامی آمریکا درباره توان هسته‌ای زیردریایی کلاس اوهایو!

هر یک از این زیردریایی ها می تواند ۱۵۴ موشک کروز تاماهاوک را حمل کند که ۵۰ درصد بیشتر از تعداد موشک های روی ناوشکن های نیروی دریایی ایالات متحده و تقریباً چهار برابر محموله موشک های هدایت شونده در جدیدترین زیردریایی های تهاجمی نیروی دریایی این کشور است. هر تاماهاوک می تواند تا ۴۵۰ کیلوگرم کلاهک حمل کند و برد آن حدود ۱۶۰۰ کیلومتر است.

 

5940563

 
 

زیردریایی های کلاس اوهایو علاوه بر ۱۵۴ موشک هدایت شونده کروز تاماهاوک، دارای لانچرهایی چهارگانه برای پرتاب اژدرهای Mk48 بوده و از یک رآکتور هسته ای با یک شفت برای تامین نیروی خود استفاده می کنند. سرعت این زیردریایی بیش از ۲۰ گره دریایی (۳۷ کیلومتر بر ساعت) است و حدود ۱۶۰ خدمه دارد. طول این زیردریایی ۱۷۰ متر و دکل آن ۱۳ متر است. این زیردریایی می تواند حدود ۶۰ روز با تجهیزات و آذوقه برای سربازان، بدون نیاز به بازگشت به سواحل به عملیات خود ادامه دهد.

زیردریایی کلاس اوهایو می تواند تا ۲۴۰ متری عمق آب پایین برود و دارای سونارهای مختلف و در کل ۲۲ لانچر موشک های تاماهاوک است که هر کدام ۷ موشک را در خود جای می دهد. وزن این زیردریایی در حالت روی آب ۱۶.۷۶۴ تن است. اولین فروند از زیردریایی های کلاس اوهایو در نوامبر ۱۹۸۱ عملیاتی شد.

 
 

5940562

 
 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید