فوری/ تمام مقاطع تحصیلی این استان فردا تعطیل شد

کدخبر: ۶۱۴۰۵۷
اقتصادنیوز: جانشین ستاد مدیریت بحران استان سمنان گفت: کلاس‌های مدارس در چند شهرستان استان سمنان روز چهارشنبه به‌خاطر آلودگی هوا به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.
فوری/ تمام مقاطع تحصیلی این استان فردا تعطیل شد

به گزارش اقتصادنیوز ، محمد حمیدی، جانشین ستاد مدیریت بحران استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان در حاشیه کارگروه اضطرار آلودگی هوا در استان سمنان اظهار کرد: با توجه به افزایشی که در شاخص‌های آلودگی هوا در برخی نقاط استان سمنان شاهد هستیم و با توجه به پایداری هوا، تصمیمات جدیدی برای فعالیت مدارس اتخاذ شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس این تصمیمات، پیش‌دبستانی‌ها، مهدکودک‌ها و مدارس همه مقاطع تحصیلی در شهرستان‌های سمنان، سرخه، آرادان و گرمسار فردا، چهارشنبه، پانزدهم آذرماه غیرحضوری برگزار می‌شود.

معاون استاندار سمنان گفت: پیش‌دبستانی‌ها و مهدکودک‌ها و مقطع تحصیلی ابتدایی در شهرستان‌های شاهرود و دامغان نیز فردا غیرحضوری خواهند بود.

به گزارش فارس؛ کارگروه اضطرار آلودگی هوا در استان سمنان هم امروز به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان و دبیری اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان و با حضور اعضای کارگروه شهرستان سمنان در سالن شماره ۲ استانداری سمنان برگزار شد.

شاخص لحظه‌ای آلایندگی هوا امروز صبح در مقطعی روی 156 قرار داشت. شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است.

این شاخص به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

به گزارش فارس؛ عمده‌ترین علت آلودگی هوا در ایران، وجود پنج نوع آلاینده اصلی اوزون، دی‌اکسید سولفور، دی‌اکسید نیتروژن، مونوکسید کربن و پی.ام یا همان ذرات معلق در هواست که عوارض بلندمدت و کوتاه‌مدت بسیاری را به سلامت جامعه تحمیل خواهد کرد.

کسانی که مبتلا به آسم هستند در اکثر موارد در زمان مواجهه با آلودگی هوا دچار حملات تنفسی شده و تعداد مراجعه‌شان به مراکز پزشکی و اورژانس‌های بیمارستان‌ها افزایش پیدا می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید