اتفاق بزرگ در صنعت تصویر کشور

سورپرایز بزرگ برای مردم ایران !/ تغییر مهم در برنامه های تلویزیون رقم خورد

کدخبر: ۶۱۸۳۹۸
اقتصادنیوز: هفته نخست دی ماه یک روز مهم در صنعت تصویر کشورمان محسوب می‌شود؛ روزی که مردم از دوران تماشای تصاویر سیاه و سفید تلویزیون به تصاویر رنگی گذر کردند.
سورپرایز بزرگ برای مردم ایران !/ تغییر مهم در برنامه های تلویزیون رقم خورد

به گزارش اقتصادنیوز، بدون شک نقش تلویزیون در صنعت سرگرمی امروز دنیا برای همگان اثبات شده است، اختراع مهمی که خیلی زود توانست جای خود را در دل مردم باز کرده و به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزار ارتباط و سرگرمی شناخته شود.

نکته جالب اما اینجاست که مردم کشور ما هم این لحظه تاریخی را تجربه کرده‌اند؛ حدود 50 سال پیش در زمستان سال 1353 برای نخستین بار پخش رنگی در تلویزیون ایران هم اتفاق افتاد و مخاطبان را با دنیای تازه‌ای رو به رو کرد.

روزنامه اطلاعات در چهارم دی همان سال این خبر مهم را در صفحه نخست خود با تیتر «پخش برنامه‌های رنگی تلویزیون به صورت آزمایشی آغاز شد» منتشر کرده است. تلویزیون در آن لحظه تاریخی به پخش مراسم کریسمس به صورت زنده و رنگی از واتیکان پرداخته بود.

روزنامه اطلاعات در ادامه درباره جزییات این اتفاق آورده است: «10 هزار گیرنده رنگی وارد کشور می‌شود و تا 10 مهر ماه در مدارس به کار گرفته خواهد شد.»

جالب است که این روزنامه خبر بدی هم برای صاحبان تلویزیون‌های سیاه و سفید داشت و آن هم نبود امکان تبدیل این تلویزیون‌ها به تلویزیون‌های رنگی بود.

12

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

      اقتصادنیوز: در معاملات یکشنبه، ۵۹ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت…

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید