خطر تصادفات منجر به مرگ بین موتورسواران تهران!

کدخبر: ۶۲۳۰۵۴
اقتصادنیوز: رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: رتبه اول تصادفات راکبان موتورسیکلت در شهر تهران به نبود توانایی در کنترل وسیله نقلیه است.
خطر تصادفات منجر به مرگ بین موتورسواران تهران!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، سرهنگ رابعه جوانبخت اظهار کرد: رتبه اول تصادفات راکبان موتورسیکلت در شهر تهران به نبود توانایی در کنترل وسیله نقلیه با سهم ۴۳ درصدی می‌رسد که ناشی از سرعت‌ها و سبقت ناگهانی است.

وی ادامه داد: در عین حال در تصادفات خودرویی توجه نکردن راننده به جلو و حواس پرتی منجر به برخورد با وسیله نقلیه دیگر می‌شود.

سرهنگ جوانبخت افزود: حدود ۴۶ درصد از تصادفات منجر به مرگ در شهر تهران فقط به راکبان موتورسیکلت اختصاص دارد که این عدد، زیاد و قابل تأمل است.

به گفته وی، این عدد گویای آن است که نیازمند اجرای طرح‌های مختلف هستیم تا بتوانیم به کاهش و نرخ مطلوب تصادف رانندگی در شهر تهران برسیم.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: موتورسیکلت ناایمن و حفظ تعادل آن سخت است، در این بین برخی راکبان هم قانون را رعایت نکرده و از سوی دیگر انواع تخلفات را به راحتی انجام می‌دهند که نتیجه‌ای جز تصادف ندارد.

سرهنگ جوانبخت یادآور شد: سُر خوردن و نبود حفظ تعادل و توانایی راکب موتورسیکلت در کنترل وسیله نقلیه باعث بروز تصادفات می‌شود لذا راکبان باید احتیاط بیشتری به هنگام رانندگی داشته باشند.

وی تاکید کرد: خیلی از مواقع راکب اقدام به ترمزگیری می‌کند، اما چون سرعت وسیله نقلیه بالاست منجر به واژگونی و تصادف و احیاناً مرگ او می‌شود.

سرهنگ جوانبخت گفت: بیشترین و پرخطرترین معابر برای راکبان موتورسیکلت ۲ بزرگراه امام علی (ع) و آزادگان است و بارها گفته‌ایم موتورسواران نباید در معابر بزرگراهی و تونل‌ها تردد کنند.

وی در مورد زمان وقوع بیشترین تصادفات منجر به مرگ برای موتورسواران اضافه کرد: ساعت صفر بامداد تا چهار صبح با سهمی ۲۴ درصدی ناامن‌ترین ساعت برای موتورسواران طبق آمار است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید