رئیسی: برای توسعه گردشگری نیازی به تجدیدنظر در اصول نیست+ فیلم

کدخبر: ۶۲۷۸۴۵
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور گفت: برخی بهانه می‌آورند و می‌گویند اگر بخواهیم گردشگری فعال شود باید نسبت به یکسری اصول و مبانی تجدیدنظر کنیم، این حرف نادرستی است.
رئیسی: برای توسعه گردشگری نیازی به تجدیدنظر در اصول نیست+ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، صبح امروز در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته  گفت: سیر و سفر همواره مورد تاکید قرار گرفته است. سیر و سفر فقط نگاه کردن صرف نیست بلکه نگاه با مطالعه و فکر و اندیشه است. خواست اسلام آن است که انسان‌ها از احوال پیشینیان مطلع شوند. «پیامبر داستان پیشنیان را برای مردم بازگو کن شاید اندیشه کنند» لیکن دستور به سیر و سفر هم همراه با نگاه، نظر و دقت و مطالعه همراه با عبرت گرفتن است.

خبر مرتبط
رئیسی یک ماده واحده مهم را ابلاغ کرد

اقتصادنیوز: رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، ماده واحده«انتخاب نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی و اعضای صاحب‌نظر برای عضویت در کمیته تدوین سیاست­‌ها و ضوابط حاکم بر صوت و تصویر فراگیر و شبکه نمایش خانگی» را برای اجرا ابلاغ کرد.

آیت‌الله رئیسی بیان کرد: موضوع گردشگری یکی از بحث‌های مهم در حوزه اقتصادی است و شتاب دهنده اقتصاد کشورها است. اینکه دولت‌ها نسبت به توسعه و فعال شدن گردشگری در کشورهایشان بسیار تاکید دارند برای این است که گردشگری هم پیشران اقتصادی و هم شتاب‌دهنده اقتصادی است. بنابراین توجه به گردشگری امروز به عنوان یکی از حوزه‌های اقتصادی مطرح است و به عنوان اقتصاد گردشگری از آن بحث می‌شود. 

آیت‌الله رئیسی گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای تمدنی کهن و میراثی گرانقدر است، طبیعت چهار فصل زیبای ایران و هم ظرفیت‌های بسیاری است که کشور دارد. گردشگری طبیعی، گردشگری فرهنگی، نگاه به این تمدن کهن و آثار تمدنی و میراث گرانقدر بسیار حائز اهمیت است.

خبر مرتبط
پیام تبریک سران کشورها به رئیسی به مناسب سالگرد پیروزی انقلاب

اقتصادنیوز: سران و مقامات کشورهای مختلف با ارسال پیام‌هایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به رئیس جمهور کشورمان تبریک گفتند.

رئیس جمهور عنوان کرد: اگر ما می‌خواهیم در اقتصاد تک‌محصولی نباشیم و فقط به نفت اتکا نکنیم یکی از حوزه‌های مهم که می‌تواند در اقتصاد مطرح باشد گردشگری است زیرا ما را از تک‌محصولی بودن جدا کرده و اقتصاد گردشگری و درآمد از گردشگری را فعال می‌کند.

آیت‌الله رئیسی افزود: امروز بسیاری در دنیا هستند که مایلند از کشور ما و هم طبیعت زیبا و هم آثار تمدنی ایران اسلامی دیدن کنند لیکن دشمنان با ایران‌هراسی به دنبال آن هستند که مردم دنیا را با این علاقه‌ای که برای آمدن به ایران دارند منصرف کردند

رئیس جمهور تصریح کرد: کار مدیران و مسئولان در حوزه‌های دولت، وزرا این است که حضور گردشگران را در کشور تسهیل و آسان کنند. یکی از گام‌هایی که در دولت برداشته شده لغو روادید بوده که اخیرا نسبت به ۳۳ کشور انجام شد و آقای وزیر هم اشاره کردند و این زمینه بسیار خوبی را برای حضور گردشگران در کشور فراهم می‌کند.

برای توسعه گردشگری نیازی به عدول از اصول نیست

آیت‌الله رئیسی اظهار کرد: برخی بهانه می‌آورند و می‌گویند اگر بخواهیم گردشگری فعال شود باید نسبت به یکسری اصول و مبانی تجدیدنظر کنیم، این حرف نادرستی است. با حفظ اصول امروز جاذبه‌ها در ایران اسلامی به میزانی است که بسیاری از گردشگران را به خود جذب می‌کند.

رئیس جمهور گفت: تسهیل در رفت و آمد، حمل و نقل، اسکان و تغذیه مناسب بسیار در زمینه جذب گردشگران اهمیت دارد یعنی کسی که به ایران می‌آید از لحظه ورود که در فرودگاه آغاز می‌شود تا محل اسکان و محل‌هایی که مورد نظر او برای گردش کردن و سر زدن به مناطق و مراکز مختلف است، بسیار آسان رفت و آمد کند و مانعی وجود نداشته باشد تا با آرامش به کشورش بازگردد.

آیت‌الله رئیسی یادآور شد: وقتی به کشورش بازگشت، بگوید «بسیار به ما خوش گذشت و توانستیم به همه اهداف خودمان در گردشگری برسیم و اگر فرصت بعدی ایجاد شود می‌خواهم همین سفر را تکرار بکنم و به مراکزی بروم که نتوانستم به آن سر بزنم» این بهترین مُبلغ برای گردشگری است.

رئیس جمهور اضافه کرد: نسبت به انجام کارهای ستادی و اجرایی برای تسهیل گردشگری، وزارتخانه‌، دستگاه‌ها و سازمان‌ها اقدام کنند و نسبت به اقدامات میدانی و اجرایی، مسئولین و آژانس‌ها. بسیار اهمیت دارد که با گردشگر چگونه برخورد شود و گردشگر احساس آرامش کند و احساس کند به اهداف خود رسیده و توانسته از فرصتی که داشت به خوبی استفاده کند.

 هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته از ۲۳ تا ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

پیشتر عزت‌الله ضرغامی خبر داده بود که نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته از امروز ۲۳ بهمن ماه به صورت وسیع‌تر و گسترده‌تر به نسبت ادوار قبل برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه گردشگری در کشور است؛ تفاوت نمایشگاه امسال این است که فضاهای محل دائمی نمایشگاه‌های تهران نسبت به سال قبل به گردشگری اختصاص پیدا کرده و صنایع دستی که همزمان با این نمایشگاه برپا می‌شد، از آن حذف شده است تا از روز سوم تا ششم اسفند ماه در قالب نمایشگاه ملی به صورت جداگانه برگزار شود.

این نمایشگاه صبح امروز و با حضور آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان، عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همچنین زوراب پولولیکاشویلی رئیس سازمان جهانی گردشگری ملل متحد افتتاح خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید