رونمایی از جدیدترین سامانه پدافندی وزارت دفاع+جزئیات

کدخبر: ۶۲۸۹۹۰
اقتصادنیوز: سامانه‌های پدافندی «آرمان» و «آذرخش» امروز رونمایی شد و سامانه پدافندی آرمان برای آماده شدن جهت انجام عملیات، در کمتر از سه دقیقه آماده رزم می‌شود.
رونمایی از جدیدترین سامانه پدافندی وزارت دفاع+جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، امیر شاهرخ شهرام، فرمانده قرارگاه تأمین حفاظت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه رونمایی از سامانه‌های پدافندی «آرمان» و «آذرخش»، اظهار کرد: سامانه پدافندی آرمان بر حسب تجربه دفاع مقدس و جنگ‌های نوین امروز طراحی شده است. به همین جهت خودحفاظت، چابک و با قابلیت‌های ویژه بوده که برای آماده شدن جهت انجام عملیات خودگردان است و در کمتر از سه دقیقه آماده رزم می‌شود.

وی افزود: مأموریت اصلی این سامانه برای مقابله با اهداف متوسط و بالاست که با شناسایی هدف در ۱۸۰ کیلومتری، در فاصله ۱۲۰ کیلومتری می‌تواند با هدف درگیر شود و آن را منهدم کند. این سامانه یکی از سامانه‌های به‌روز دنیاست و نیروهای مسلح کشورمان با استفاده از آن می‌توانند محکم‌تر از کشورمان حفظ و حراست کنند.

همچنین امیر سرتیپ احمد صادق‌نژاد، مشاور امور پدافندی وزیر دفاع هم یادآور شد: سامانه شهید آرمان (شهید آرمان علی‌وردی)، بسیار راهبردی است و می‌تواند با موشک‌های بالستیک و کروز مقابله کند. این سامانه از موشک‌های «صیاد ۳F» عمودپرواز بهره می‌برد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید