افشاگری مهم درباره کره شمالی/ استفاده از قطعات اروپایی و آمریکایی در موشک‌ها

کدخبر: ۶۲۹۸۴۸
اقتصادنیوز: یک موسسه تحقیقاتی انگلیسی اعلام کرد: موشک کره شمالی که در جنگ‌ اوکراین استفاده شده بود از صدها قطعه الکترونیکی ساخت شرکت‌های مستقر در اروپا، آمریکا، ژاپن، چین و غیره ساخته شده بود.
افشاگری مهم درباره کره شمالی/ استفاده از قطعات اروپایی و آمریکایی در موشک‌ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری کیودونیوز، یافته های موسسه «Conflict Armament Research» نشان می‌دهد: کره شمالی قادر است از کشورهای دیگر قطعات را خریداری و تسلیحات نظامی تولید کند. این امر نشان می دهد که پیونگ‌یانگ می‌تواند قطعنامه‌های شورای امنیت را برای جلوگیری از برنامه‌های توسعه موشک‌های بالستیک و هسته‌ای، دور بزند.

بر پایه این گزارش، این موسسه بقایای موشک کره شمالی که دوم ژانویه (۱۲ دی) در شهر خارکیف شرق اوکراین پیدا شده بود را بررسی کرد و متوجه شد که بیش از ۲۹۰ قطعه الکترونیکی آن ساخت ۲۶ شرکت مستقر در چین، آلمان، ژاپن، هلند، سنگاپور، سوئیس، تایوان و آمریکا بوده است.

خبر مرتبط
فوری/ حمله موشکی اسرائیل به دمشق/ شلیک چند موشک از جولان اشغالی

اقتصادنیوز: رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق حمله موشکی انجام داده است.

۷۵.۵ درصد از این قطعات به شرکت های آمریکایی، ۱۱.۹ درصد به شرکت های آلمانی و ۱.۳ درصد آن‌ها به شرکت های ژاپنی تعلق داشتند و بیشتر آن‌ها در سه سال اخیر تولید شده بودند.

بنا بر این یافته‌ها، این موسسه نتیجه گرفت که امکان نداشته است این موشک قبل از مارس سال گذشته میلادی (اسفند ۱۴۰۰-فروردین ۱۴۰۱) ساخته شده باشد.

این موسسه در گزارش خود ادعا کرد: کره شمالی یک شبکه تدارکاتی قوی متشکل از چند شرکت توسعه داده است که قادر است، بدون شناسایی، تحریم‌هایی که دو دهه پابرجا هستند را دور بزند.

نام شرکت‌ها در گزارش این موسسه فاش نشده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید