کولاک برف و وزش باد شدید هلال احمر را آماده‌باش کرد

کدخبر: ۶۳۱۱۴۹
اقتصادنیوز: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده‌باش امدادگران و تجهیزات این سازمان در استان‌های مختلف به علت احتمال وقوع مخاطره‌های جوی خبر داد.
کولاک برف و وزش باد شدید هلال احمر را آماده‌باش کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، صادق محمودی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی در خصوص احتمال وقوع مخاطره‌های جوی در روز چهارشنبه گفت: برابر اعلام هواشناسی در روز چهارشنبه در شرق استان گیلان و همچنین استان‌های مازندران، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، یزد، نیمه شمالی و غربی اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان، لرستان، مرکزی، قم، همدان، کرمانشاه، نیمه جنوبی کردستان و ارتفاعات استان‌های فارس، سمنان و کرمان و ارتفاعات و دامنه استان‌های البرز، قزوین و تهران شاهد بارش برف، باران، کولاک و مه‌گرفتگی خواهیم بود.

خبر مرتبط
فوری/ قم آماده‌باش شد

اقتصادنیوز: پیام جوادیان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به بارش باران، برف و کاهش دما از سوی اداره کل هواشناسی استان گفت: بر اساس داده‌های ایستگاه‌های هواشناسی، سامانه بارشی از روز گذشته وارد استان شده و بارش‌های برف و باران ناشی از این سامانه همچنان ادامه دارد بنابراین کلیه عوامل فضای سبز سازمان، مناطق و کارگران پیمان‌های نگهداری در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند.

وی ادامه داد:‌ همچنین در روز پنج‌شنبه نیز در شرق استان‌ مازندران و استان‌های گلستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و ارتفاعات استان‌های سمنان، خراسان شمالی، کرمان و یزد شاهد بارش رگباری باران، وزش باد شدید موقت و کاهش دما خواهیم بود.

محمودی با بیان اینکه در روز چهارشنبه استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، شرق هرمزگان، بوشهر و نیمه جنوبی فارس بارش‌های شدید را تجربه خواهند کرد، گفت: در روز پنج‌شنبه نیز استان‌های سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان با بارندگی مواجه خواهند شد.

خبر مرتبط
رکورد طلایی بارش برف/ ارتفاع برف در این استان به 120 سانتیمتر رسید

اقتصادنیوز:کارشناس هواشناسی گیلان گفت: بیشترین بارش برف به میزان ۱۲۰ سانتیمتر در ارتفاعات شهرستان رودبار ثبت شده‌ است؛ همچنین در ایستگاه فرودگاه رشت ۱۵ سانتی متر، ایستگاه کشاورزی در جاده تهران ۵۰ سانتیمتر، لاهیجان ۳۶، ماسوله ۲۹ و در ایستگاه هواشناسی رودسر یک سانتیمتر برف باریده‌است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد:‌ در راستای همین پیش‌بینی نیز، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در تمامی استان‌های مذکور به حالت آماده‌باش درآمده و امکانات و تجهیزات لازم نیز در اختیار پایگاه‌ها قرار گرفته است.

وی افزود: البته لازم است که شهروندان نیز رعایت یکسری نکات را در دستورکار قرار دهند. از جمله اینکه در این دو روز از صعود به ارتفاعات پرهیز و از ترددهای بین شهری غیرضروری و همچنین تردد در محورهای کوهستانی و برفگیر خودداری کنند. همچنین در هنگام وزش باد نیز از قرار گرفتن در مجاورت سازه‌های موقت و نا ایمن، درختان کهنسال و خشک و همچین استقرار در لبه پشت‌بام، پرتگاه و بالکن خودداری کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید