تهرانی‌ها بخوانند/این ایستگاه‌های مترو سال آینده افتتاح می‌شوند

کدخبر: ۶۳۴۲۸۹
اقتصادنیوز: به گفته شهردار پایتخت، از سال آینده ۲ ایستگاه و پس از آن هر پنج ایستگاه خط ۶ متروی تهران در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
تهرانی‌ها بخوانند/این ایستگاه‌های مترو سال آینده افتتاح می‌شوند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، علیرضا زاکانی امروز سه شنبه در مراسم پایان عملیات حفاری مکانیزه و احداث تونل طرح توسعه جنوبی خط ۶ مترو، با اشاره به جایگاه ری در مدیریت شهری گفت: ری قبله تهران است و با قدمتی هزاران ساله نگینی بر انگشتری شهر ماست. امروز مفتخریم در پویش امید و افتخار شاهد اتمام طرح خط ۶ مترو تهران به طول ۴۲ کیلومتر و خروج دستگاه حفاری (تی بی ام) از آن باشیم.

وی ادامه داد: مهم‌ترین ایستگاه خط ۶، ایستگاه حرم حضرت عبدالعظیم است که سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

زاکانی تاکید کرد: در نهایت آخرین ایستگاه خط ۶ به صورت تبادلی با خطوط ۱، ۱۱ و راه آهن جمهوری اسلامی احداث خواهد شد. بخش پایانی تونل خط ۶ به طول ۹.۵ کیلومتر می‌باشد، با وجود آنکه عملیات ساخت خط ۶ در نیمه دهه ۹۰ آغاز شد، اما بیشتر خطوط این خط از مترو در دوره مدیریت شهری جدید به نتیجه رسیده است.

خبر مرتبط
سفر با مترو رکورد زد+آمار

اقتصادنیوز: مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران از شکسته شدن رکورد سفر با مترو خبر داد.

شهردار تهران با اشاره به چالش‌های حمل‌ونقل عمومی در پایتخت گفت: محدودیت‌ها و توسعه نیافتن مناسب ناوگان حمل‌ونقل عمومی تهران طی سالیان گذشته باعث شده امروز تنها ۳۴ درصد از رفت‌وآمد‌های درون شهری از این طریق انجام شود و مردم بیشتر سراغ استفاده از خودرو‌های شخصی بروند. 

زاکانی با بیان اینکه با توسعه خطوط مترو و اتوبوس برقی به دنبال بر هم زدن این نسبت به نفع حمل‌ونقل عمومی هستیم، ادامه داد: با وجود همه تلاش‌های انجام شده در این سی ماه هنوز هم از شرایط فعلی حمل‌ونقل عمومی راضی نیستیم؛ به همین جهت قرارداد دریافت ۵ هزار اتوبوس را منعقد کرده‌ایم، از این میزان حدود ۳ هزار اتوبوس برقی است و نیمی از آن به وسیله شرکت‌های داخلی تامین می‌شود.

وی افزود: با اضافه شدن اتوبوس‌های جدید عملا در مدت زمان کوتاهی ظرفیت اتوبوس‌رانی پایتخت افزایش قابل توجهی خواهد یافت و این رکورد در تاریخ تهران بی سابقه است.

زاکانی اشاره‌ای به واردات خودرو‌های برقی به پایتخت نیز داشت و افزود: صبح امروز در محل شهرداری تهران نمایشگاه خودرو‌های برقی که بناست به زودی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت افزوده شود برگزار شد. مطابق قرارداد‌های منعقد شده ۱۰ هزار ون و ۲۷۵۰۰ تاکسی برقی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت افزوده خواهد شد.

شهردار تهران سپس به برخی از کار‌های انجام شده در طی ۳۰ ماه گذشته نیز پرداخت و گفت: در دوره جدید به کار‌های کوتاه مدت توجه شد و برای کار‌های بلندمدت نیز برنامه‌ریزی صورت گرفته است. در همین رابطه از نیمه نخست سال گذشته تا کنون بالغ بر صد پویش امید و افتخار برگزار شد که در ۱۰۰ پویش آن ۸۶۱ پروژه به ارزش ۱۷۸ همت به بهره‌برداری رسیده‌است، از این آمار بالغ بر هشتاد درصد طرح‌ها به طور کامل در این دوره به نتیجه رسیده و ۶۶ درصد آن نیز در نیمه جنوبی شهر تهران است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید