معضل پزشکی در انگلیس/ یک ماه انتظار برای ملاقات با پزشک عمومی!

کدخبر: ۶۳۴۵۶۰
اقتصادنیوز: آمار‌ها نشان می‌دهد میانگین زمان منتظر ماندن بیمار برای ملاقات با پزشک عمومی در انگلیس افزایش یافته و به چهار هفته رسیده است.
معضل پزشکی در انگلیس/ یک ماه انتظار برای ملاقات با پزشک عمومی!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، داده‌های جدید سرویس سلامت ملی انگلیس نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۳ افراد به طور متوسط برای ملاقات با یک پزشک عمومی چهار هفته منتظر مانده‌اند.

به گزارش دیلی میل، تعداد افرادی که ۴ هفته یا بیشتر برای ملاقات با پزشک عمومی صبر کرده‌اند نسبت به سال ۲۰۲۲ به میزان ۳۸ درصد افزایش پیدا کرده و به ۱۷.۶ میلیون نفر رسیده است.

همچنین ۶۱ میلیون نفر بین ۲ تا ۴ هفته در صف ملاقات با پزشک عمومی بودند که نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش ۲۲ درصدی را نشان می‌دهد. 

حزب لیبرال دموکرات انگلیس می‌گوید بیماران باید بتوانند طی کمتر از یک هفته با پزشک عمومی ملاقات کنند. این حزب همچنین خواستار ملاقات در کمتر از ۲۴ ساعت برای درخواست‌های فوری شده است. 

اد دیوی، رهبر لیبرال دموکرات‌ها وضعیت کنونی را یک «رسوایی» نامید و گفت: «بیماران در سراسر کشور در وضعیت ناامید کننده‌ای قرار دارند. تلاش زیاد برای گرفتن وقت ملاقات با پزشک عمومی به امری عادی تبدیل شده و مردم را در رنج و ناراحتی قرار داده است». 

کارشناسان می‌گویند در انگلیس تقاضا برای مراقبت و خدمات پزشکی بیشتر از منابع و نیروی کار است و بدون سرمایه‌گذاری و تلاش برای افزایش نیروی کار متخصص، این فشار‌ها در آینده تشدید خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید