اردوغان به سیم آخر زد/ درخواست جهانی علیه اسرائیل

کدخبر: ۶۳۷۰۳۰
اردوغان با انتقاد از رژیم صهیونیستی گفت: باید فشار بر اسرائیل، فرزند ناز پرورده و بی‌قانون غرب، افزایش یابد تا از قطعنامه شورای امنیت تبعیت کند.
اردوغان به سیم آخر زد/ درخواست جهانی علیه اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی رژیم صهیونیستی را «فرزند بی‌قانون غرب» توصیف کرد و خواستار افزایش فشارها بر این رژیم برای اجرای قطعنامه برقراری آتش‌بس فوری در غزه شد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در سخنرانی در استان باتمان درباره قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه گفت: ما به عنوان ترکیه از این قطعنامه استقبال مثبت می‌کنیم و به مسوولیت خود برای اجرای الزامات این قطعنامه عمل خواهیم کرد.

خبر مرتبط
حادثه مرگبار برای تیم امنیتی اردوغان / یکی از محافظان به قتل رسید

اقتصادنیوز: منابع خبری از کشته شدن یکی از محافظان اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و زخمی شدن سه نفر دیگر خبر دادند.

اردوغان با اشاره به تلاش‌های ترکیه به منظور برقراری آتش‌بس در نوار غزه، تصریح کرد: برای دستیابی اهالی غزه به صلح فوری و ثبات از هیچ تلاشی مضایقه نخواهیم کرد.

قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه، سرانجام عصر دوشنبه (ششم فروردین) پس از چند ماه جنگ در غزه در شورای امنیت سازمان ملل متحد به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا از نیویورک، ۱۴ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد به قطعنامه ارائه شده توسط اعضای غیردائم این شورا برای برقراری آتش بس فوری در غزه رای مثبت دادند و از آن حمایت کردند.

ایالات متحده آمریکا به عنوان عضو دائم این شورا، رای ممتنع داد و به این ترتیب قطعنامه برقراری آتش بس در غزه به تصویب رسید.

قطعنامه تصویب شده بر ضرورت برقراری آتش‌بس فوری طی ماه مبارک رمضان، احترام طرفین به آن و منتهی شدن این آتش‌بس به آتش‌بس پایدار تاکید دارد.

قطعنامه شورای امنیت همچنین خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسرا و تضمین دسترسی به کمک‌های بشردوستانه است.

این قطعنامه همچنین از هر دو طرف می‌خواهد بر اساس قوانین بین‌المللی به تعهدات خود در قبال اسرا عمل کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید