گریه‌ و بی‌تابی سرباز مسیحی برای شهید مدافع حرم

کدخبر: ۶۳۷۱۵۳
اقتصادنیوز: مادر شهید مدافع حرم «محمدحسین محمدخانی» می‌گوید: بعد از شهادت پسرم، یک سرباز مسیحی سوری خیلی گریه می‌کرد؛ برای همرزمان عمار، سؤال بود که چرا او اینطور برای شهید گریه می‌کند.
گریه‌ و بی‌تابی سرباز مسیحی برای شهید مدافع حرم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، شهید مدافع حرم «محمدحسین محمدخانی» با نام جهادی عمار در سوریه فرماندهی تیپ سیدالشهدا را برعهده داشت و به گفته حاج قاسم، آزادسازی حلب را مدیون عمار هستیم. این شهید مدافع حرم علاوه بر حضور در جبهه‌های نبرد با تکفیری‌ها، حقیقت دین اسلام و مذهب تشیع را برای یکی از مسیحیان سوری تبیین کرده بود.

مادر شهید محمدخانی در گفت‌وگو با فارس در این باره اینگونه روایت می‌کند: پسرم اعتقادات محکمی داشت. او از ۸ سالگی روزه می‌گرفت. به پسرم می‌گفتم الان زود است و بگذار ۳ ـ ۲ سال مانده به سن تکلیف روزه بگیر، اما پسرم گوش نمی‌داد. حتی لقمه‌هایی را که برای مدرسه می‌گذاشتم، نمی‌خورد و می‌دیدم در کیفش مانده و روزه گرفته است.پسرم علاقه زیادی به امام حسین(ع) داشت و برای مصائب حضرت زینب(س) خیلی بی‌تابی می‌کرد. او قبل از جنگ سوریه می‌گفت: «ای کاش ما در روضه‌های حضرت زینب(س) بمیریم؛ بعد ما را جایی دفن کنند و بگویند اینها در روضه حضرت زینب(س) جان سپردند».ارادت پسرم به اهل بیت(ع) بود که پای او را به سوریه و دفاع از حرم باز کرد. حتی شهادتش در ماه محرم رقم خورد.بعد از شهادت پسرم، همرزمانش دیده بودند که یک سرباز سوری که مسیحی بود، به شدت گریه می‌کرد؛ وقتی علت گریه‌هایش را جویا شدند، گفته بود: «محمدحسین قبل از اینکه فرمانده من باشد، برای من برادر بود. او یک ماه با من حرف زد و من شیعه شدم. قرار بود محمدحسین برای من از مجلس شراب یزید بگوید که آنقدر گریه کرد که نتوانست تعریف کند. گفت فردا برایت تعریف می‌کنم که شهید شد.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید