زخمی شدن یک پلنگ در کجور مازندران صحت دارد؟

کدخبر: ۶۳۷۲۹۲
در فضای مجازی و بین مردم منطقه اطلاعاتی مبنی بر زخمی شدن یک قلاده پلنگ بر اثر برخورد با خودرو پژو در جاده کجور مازندران محدوده " اواز رودخانه" بازتاب داده می‌شود که سبب نگرانی حامیان محیط زیست و کاربران شبکه‌های اجتماعی پیام رسان شده است.
زخمی شدن یک پلنگ در کجور مازندران صحت دارد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رییس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر واقع در غرب استان مازندران گفت که زخمی شدن پلنگ بر اثر برخورد با یک دستگاه خودرو در جاده بخش کجور این شهرستان صحت ندارد.

کامبیز محسن سلطانی رییس اداره محیط زیست نوشهر جمعه شب  اظهار کرد: پس از انتشار این اطلاعات بلافاصله موضوع در دستور کار قرار گرفت و شبانه به محیط بابان ماموریت داده شد تا از محل وقوع حادثه شایع شده بازدید بعمل آورند.

وی بیان کرد: خوشبختانه گزارشی که محیط بانان دادند رد پایی از پلنگ زخمی در کنار این مسیر ارتباطی دیده نشد و نکته دیگر آنکه پلنگ حیوان وحشی تندرو بوده و احتمال دارد برای رفع تشنگی یا تامین غذا از عرض معبر گذر کرده باشد اما در زمان عبور خودروها آن هم شب هنگام با چراغ روشن با شتاب از آن نقطه دور می‌شود.

بخش کجور با جمعیتی دست کم ۱۲ هزار نفر در قالب ۶۴ روستا و دو شهر به فاصله حدود ۷۵ کیلومتری جنوب شرقی نوشهر واقع است.

شهرستان نوشهر با داشتن حدود ۲۲۰ هزار هکتار منطقه حفاظت شده البرز مرکزی و برخورداری از گونه های حیات وحش نظیر مرال، شوکا، کل بز، خرس قهوه ای، پلنگ، قرقاول، کبک دریایی و معمولی در غرب مازندران و نزدیکی استان گیلان واقع است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید