کشتی گیران ایرانی قهرمان شدند

کدخبر: ۶۴۳۰۶۳
اقتصادنیوز: مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان موسوم به "جام صفوی" که در اردبیل در جریان بود، با قهرمانی کشتی گیران ایرانی به کار خود پایان داد.
کشتی گیران ایرانی قهرمان شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل؛ مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان "جام صفوی" در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و هفتم اردیبهشت به مدت ۲ روز در ورزشگاه ۶ هزار نفری جهان پهلوان حسین رضازاده اردبیل برگزار شد.

در این رقابت‌ها که بازتاب جهانی داشت و قهرمانان و نامداران ورزشی بخصوص کشتیگیران باسابقه و مسئولان مربوطه از آن بازدید داشتند، عصر جمعه با مشخص شدن تیم های اول تا سوم به کار خود خاتمه داد و ایران با کسب ۲۵۰ امتیاز اول در رتبه اول، عراق با کسب ۴۲ امتیاز در رتبه دوم و ارمنستان با کسب ۱۲ امتیاز جایگاه سوم این رقابتها را به خود اختصاص دادند.

در این مسابقات بین المللی که یکی از مراحل انتخابی تیم ملی کشورمان بود، علاوه بر ۳۳ کشتی‌گیر سه کشور ارمنستان، قزاقستان و عراق، ۱۹۲ کشتی‌گیر از سراسر کشورمان حضور داشتند.

استاندار اردبیل در بازدید از این رویداد با ارج نهادن بر رشته ورزشی گرافتخار کشتی و با اشاره به پیشینه پرافتخار این استان در کشتی فرنگی، احیای جایگاه و نام اردبلیل در این رشته ورزشی پرطرفدار را خواستار شد.

سید حامد عاملی گفت: قدردانی از زحمات و افتخارآفرینی پهلوانان و قهرمانان ایران در رشته‌های مختلف همچون کشتی نباید فراموش و کم‌رنگ شود و تقدیر از پهلوانان و قهرمانان وظیفه‌ای همگانی است.

وی درباره نامگذاری این رویدادها با عنوان جام صفوی اظهار کرد: خاندان صفوی در زمان حکومت خود اقدامات بسیار اساسی در حوزه هویت ایرانی، حفظ و حراست از خاک، مذهب، معماری، اقتصاد ایران انجام داده اند و اینها فراموش‌شدنی نیست و جام صفوی برای تبیین خدمات صفویه و اردبیل به ایران برگزار شد.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت توسعه زیرساخت‌های رشته کشتی در سطح استان اردبیل در دستور کار است تا ظرفیت‌های موجود رشته کشتی استان احیا شود.

حدود ۶۰ هزار ورزشکار سازماندهی شده در قالب بیش از ۴۰۰ هیات و ۴۵۳ باشگاه ورزشی در نقاط مختلف استان اردبیل در حال فعالیت هستند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام در روز سه‌شنبه؛

      اقتصادنیوز: امروز برای هفتمین روز معاملاتی متوالی شاخص بورس ریزش کرد.

    کارگزاری مفید