دستگیری شهروندان عربستان به علت اشتراک‌گذاری احساسات ضد اسرائیل

کدخبر: ۶۴۴۲۶۲
بلومبرگ گزارش کرد که شهروندان عربستان سعودی در ماه‌های اخیر به دلیل اشتراک‌گذاری احساسات ضد اسرائیل در شبکه‌های اجتماعی به طور فزاینده‌ای دستگیر شده‌اند.
دستگیری شهروندان عربستان به علت اشتراک‌گذاری احساسات ضد اسرائیل

به گزارش ایسنا، طبق این گزارش، ریاض نگران است که جنگ رژیم صهیونیستی علیه حماس و ملت فلسطین و همچنین حملاتی که توسط دیگر نیروهای مقاومت انجام می‌شود، غرب آسیا را وارد یک جنگ همه‌جانبه کند.

خبر مرتبط
مخالفت عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان/ تاکید محمدبن‌سلمان بر آتش‌بس فوری در غزه

ولیعهد عربستان تاکید کرد که این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین مخالف است.

شبکه خبری بلومبرگ به نقل از منابع مطلع که خواستند نامشان فاش نشود، گزارش می‌دهد که در میان بازداشت‌شدگان اخیر یکی از مدیران شرکتی بود که در طرح محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برای تقویت اقتصاد نقش داشت. گزارش شده است که این مقام در مورد جنگ غزه اظهاراتی کرده بود که تنش‌زا تلقی می‌شد.

بنا به گزارش‌ها، یک زندانی دیگر از شهروندان سعودی خواسته بود تا برندهای آمریکایی فعال در عربستان سعودی را تحریم کنند.

یک منبع نزدیک به دولت عربستان سعودی در گفت‌وگو با بلومبرگ تاکید کرد که این بازداشت‌ها ناشی از این نگرانی است که تأثیرات افراد وابسته به امنیت این کشور آسیب می‌رساند. در این گزارش آمده است که آمار دقیقی از تعداد بازداشت‌های صورت گرفته از ۷ اکتبر وجود ندارد.
این سرکوب‌ در حالی صورت می‌گیرد که ایالات متحده به همکاری با ریاض برای یافتن راهی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد. در اوایل این هفته، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده در سفر ریاض گفت کار فشرده‌ای برای دستیابی به توافقی برای این منظور انجام شده و این توافق «به طور بالقوه به تکمیل شدن بسیار نزدیک است.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید