شهادت پزشک برجسته فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی+عکس

کدخبر: ۶۴۴۳۴۴
اقتصادنیوز: جراح و رئیس بخش ارتوپدی بیمارستان الشفاء غزه پس از چهار ماه اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.
شهادت پزشک برجسته فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی+عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دو انجمن حمایت از اسرای فلسطینی اعلام کردند که یک پزشک برجسته فلسطینی پس از چهار ماه بازداشت در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

به گزارش رویترز، «عدنان البرش» که رئیس ارتوپدی بیمارستان الشفاء، بزرگ‌ترین مرکز پزشکی غزه بود، در حالی که به صورت موقت در بیمارستان «العواده» در شمال غزه طبابت می‌کرد، توسط نیرو‌های اشغالگر بازداشت شد.

انجمن‌های حمایت از اسرا می‌گویند جسد این شهید همچنان در زندان‌های رژیم صهیونیستی است.

Untitled

علت شهادت این پزشک هنوز مشخص نیست، اما ده‌ها فلسطینی که در ماه‌های گذشته از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شده‌اند، از انواع شکنجه، گرسنگی دادن عمدی و محروم کردن اسرا از خواب توسط نظامیان اشغالگر خبر داده‌اند.

گفتنی است، گروه‌های پزشکی از زمان آغاز جنگ علیه غزه به طور مکرر خواستار توقف حملات به کادر درمان شده‌اند. وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که با مرگ «البرش» تعداد کارکنان بخش درمان که از ۷ اکتبر توسط نیرو‌های صهیونیست به شهادت رسیده‌اند، به ۴۹۶ نفر افزایش یافت. این وزارتخانه افزود که هزار و ۵۰۰ نفر دیگر زخمی و ۳۰۹ نفر نیز دستگیر شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید