دلیل مفقود شدن کارگر شهرداری تهران/واکنش شورای شهر تهران به حصارکشی این پارک

کدخبر: ۶۴۴۷۷۹
اقتصادنیوز: اعضای شورای شهر تهران نسبت به حصارکشی بوستان لاله واکنش نشان دادند.
دلیل مفقود شدن کارگر شهرداری تهران/واکنش شورای شهر تهران به حصارکشی این پارک

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، مهدی چمران پیش از آغاز دویست و سی و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران در واکنش به مفقود شدن یکی از کارگران خدمات شهری منطقه ۱۵ در پی بارش باران، تصریح کرد: این کارگر زحمت کش برای بازگشایی مسیر وارد نهر شد که متاسفانه تا این لحظه هنوز پیدا نشده است. امیدواریم هر چه سریع‌تر پیدا شود البته در این مواقع کارگران باید با امنیت کار کنند.

همچنین احمد صادقی، عضو شورای شهر تهران درباره مفقود شدن این کارگر،  گفت: بارش های نیمه شب جمعه و صبح شنبه 15 اردیبهشت ماه در شهرداری منطقه 15 به آدرس بزرگراه بعثت نرسیده به میدان بسیج سبب شد یکی از منهول‌های(چاهک) موجود در مسیر به واسطه شدت بارش، حجم زیاد آب های بالادستی و نیز عدم کشش شبکه جمع آوری آب های سطحی دچار انسداد و گرفتگی شود.

وی ادامه داد: این امر سبب شد عوامل اجرایی و مدیران خدمات شهری به محل اعزام شوند و کارگران اداره مسیل های منطقه، جهت رفع گرفتگی داخل منهول شوند. اما به طور ناگهانی، فشار آب سبب افتادن یکی از کارگران به داخل شبکه شد. متاسفانه با وجود تلاش های آتش نشانی، این فرد تا به امروز پیدا نشده است.

واکنش شورای شهر به حصارکشی پارک لاله

چمران همچنین در پاسخ به پرسشی در ارتباط با حصارکشی درون پارک لاله گفت: هنوز مشخص نیست برای چه موضوعی این کار انجام شده است. براساس آنچه که پرسیده شده است پس از جشن های ماه رمضان احساس شده که در آنجا نیاز به چنین فضایی وجود دارد.

وی افزود: البته قرار نیست درختی در این محدوده قطع شود و ما هم اجازه چنین کاری نمی دهیم. هنوز طرحی آماده نشده است و به شورا ارائه نشده است.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: در شورای شهر دوره سوم مصوبه ای داشتیم که در بوستان های بزرگ می توانند برای خدمات مورد نیاز بوستان، ساخت و ساز انجام دهند که این موضوع نیز تنها محدود به کتابخانه و مسجد شد که آن هم باید طرح هایش در هیئتی که قرار داده ایم مصوب شود. به این ترتیب، ساخت و ساز اگر از ملزومات پارک باشد به شرط عدم قطع درخت امکان دارد.

در پارک لاله چه مجموعه ای ساخته می‌شود؟

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در تذکر دیگری گفت: به استناد بند ۲۳ قانون وظایف شوراهای اسلامی است. همانطور که در روزهای اخیر شاهد بودیم بخش قابل ملاحظه ای از پارک لاله که گفته می شود ۳ هزار متر است، توسط شهرداری حصار کشی شده و بر اساس اخباری که به صورت غیر رسمی از شهرداری شنیده ایم قرار است در آن مجموعه فرهنگی ساخته شود و تاکید داشتند که ساخت این مجموعه بدون قطع درختان صورت خواهد گرفت. 

وی گفت: شهرداری منطقه عنوان می کند که این اقدام توسط سازمان بوستان ها صورت گرفته و ما نقشی نداشتیم اما دستور توقف داده ایم. سئوال بنده این است وقتی گفته می شود بدون قطع درختان یعنی در این محوطه بزرگ حدود سه هزار متر که حصار کشی شده هیچ درختی وجود ندارد؟. 

نجفی ادامه داد: این با واقعیت تطابق ندارند و پارک لاله فاقد فضای این چنینی است که در آن درختان تنومند وجود نداشته باشند. البته گویا ظاهرا با پیگیری های اعضای شورا دستور توقف هرگونه اقدامی توسط معاون خدمات شهری صادر شده؛ اما وجود این حصار و اخباری که در خصوص ساخت و ساز در این پارک منتشر شده است نگرانی هایی برای شهروندان به وجود آورده است.

درخواست چمران از زاکانی

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: از شهردار تهران می خواهم به فوریت نسبت به اطلاع رسانی درست و دقیق نسبت به این موضوع اقدام و دستور دهند تا حصارهایی که در این پارک کشیده شده است را بردارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید