آخرین مهلت سنجش کلاس اولی‌ها اعلام شد/کدام نوآموزان باید سنجش شوند؟

کدخبر: ۶۴۶۲۳۴
اقتصادنیوز: فرایند سنجش کلاس اولی‌ها تا پایان اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. به همین منظور، دانش‌آموزانی که قبل از سال 1397 متولد شده‌اند باید برای ورود به مقطع کلاس اول دبستان، در این طرح شرکت کنند.
آخرین مهلت سنجش کلاس اولی‌ها اعلام شد/کدام نوآموزان باید سنجش شوند؟

به گزارش اقتصادنیوز، سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان، پیش شرط مهم ثبت‌نام پایه اول محسوب می شود. در دوره های گذشته این سنجش و غربالگردی در تابستان انجام می شد؛ اما با تصمیم گیری های جدید، امسال برای اولین بار، طرح سنجش کلاس اولی ها در طول سال تحصیلی 1403-1402 اجرا می شود. 

به گزارش اقتصادنیوز، فرایند ثبت نام اینترنتی کلاس اولی ها از روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه جاری در سامانه وزارت آموزش و پرورش آغاز شد و دانش آموزان کلاس اول باید ابتدا سنجش شوند.

آمار سنجش کلاس اولی‌ها

بر اساس اعلام حمید طریفی‌حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش به ایرنا، تاکنون سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی حدود یک میلیون نوآموز بدو ورود به دبستان انجام شده است. 

وی همچنین از خانواده‌هایی که تاکنون برای سنجش نوآموز بدو ورود به دبستان خود اقدام نکرده اند، درخواست کرد این فرایند را هر چه زودتر طی کنند.

به گزارش اقتصادنیوز، در فروردین ماه امسال نیز علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرده بود: «دانش‌آموزانی که اول مهر امسال وارد پایه اول ابتدایی می شوند باید سنجش انجام داده باشند. به همین منظور، والدین از طریق سامانه سنجش آموزش و پرورش نوبت گیری کنند.»

در طرح سنجش چه مواردی بررسی می شود؟

بر اساس مطلبی که پانا منتشر کرده است، در این طرح توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانش آموزان برای ارتقای سطح یادگیری، افزایش عملکرد بهینه فردی، اجتماعی و تحصیلی جهت جلوگیری از افت تحصیلی در آینده همچنین ترک تحصیل سنجش می‌شوند.

به گزارش اقتصادنیوز، فرایند سنجش کلاس اولی ها تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد. همچنین ۱۴ مرکز جامع در نوبت صبح شهر تهران و ۱۲ مرکز در نوبت عصر به این منظور فعال شده اند.

نحوه سنجش کلاس اولی ها

به گزارش اقتصادنیوز و بر اساس اعلام مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، برای انجام این سنجش، والدین با مراجعه به سایت آموزش و پرورش وارد گزینه «دولت من» شوند و با وارد کردن شماره تلفن همراه پدر، ثبت‌نام و نوبت‌گیری انجام دهند تا تاریخ، روز و ساعت مرکز سنجش به آن‌ها برای مراجعه داده شود.

کدام کلاس اولی ها سنجش می شوند؟

کریمیان همچنین تأکید کرده است: «دانش‌آموزانی که قبل از مهر ۱۳۹۷ متولد شده‌اند و قرار است مهرماه امسال وارد پایه اول تحصیلی شوند باید طرح سنجش داشته باشند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی